Foutmelding installatie WMP10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chocka

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2004
Zojuist WMP10 gedownload. Het .exe bestand aangeklikt, installatie start met uitpakken en komt met de melding: Deze versie van Windows Media Technologies is incompatible met deze versie van Windows.

Kies voor annuleren of details. Bij details wordt je doorverwezen naar een site van Microsoft, welke totaal geen informatie geeft. Zoeken via Google levert ook niets op.

Wie is bekend met dit probleem en weet hiervoor een oplossing???

Mvg, Chocka

er zijn 2 versies van media player

voor de 98/me reeks en win 2k/xp

heb je wel de goede genomen voor jou windows?

Voor de zekerheid heb ik tevens WMP9 gedownload, maar deze gaf dezelfde foutmelding. Beide versies zijn voor de XP en betreffende PC voldoet aan de systeem eisen om de betreffende mediaplayer te kunnen gebruiken.

Het betreft hier een laptop HP ze4317EA met XP home edition SP2.

Is het mogelijk een optie om ergens een HijackThis log te plaatsen, waarmee iemand mij mogelijk verder kan helpen???

Of kan iemand verder helpen???

Oplossing gevonden

Rare wereld dat internet. Zo ben je dagen aan het zoeken zonder ook maar iets te vinden wat je zoekt en zo krijg je een tip en vind je het, zo ook mijn probleem.

De oplossing bleek simpelere dan ik mijzelf had kunnen voorstellen, want de foutmelding komt voort uit het ontbreken van een WMPLOC.DLL in de map C:\windows\system32. Deze bleek niet aanwezig op de PC, dus heb die even moeten downloaden (let op! is 2.8 Mb groot)

Na de download bleek installatie van WMP10 geen enkel probleem meer.

Hierbij wil ik iedereen bedanken die gereageerd heeft en wordt deze vraag nu gesloten.

Met vriendelijke groet,

Chocka

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan