Foutmelding IRQL_not_less_or_Equal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wereldreiziger

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2008
Berichten
8
Heren en dames,
Dit is denk ik een lastig en heel vaag probleem maar misschien wel interessant voor de liefhebbers. Ik zal het proberen uit te leggen.
Heb in Oktober 2007 een fantastische computer gekocht bij computer land Nijmegen. Hij was goedkoop want het is nou eenmaal een prijsvechter maar zat goed spul in, 2Gig werkgeheugen, duoprocessor etc.
Heb een illegale xp versie geinstalleerd en de afgelopen maanden veel problemen gehad. De computer is drie of vier keer uit het niets gecrasht. Ik zette hem uit en als ik hem de volgende dag weer aanzetten kreeg ik deze foutmelding Foutmelding IRQL_not_less_or_Equal en kwam ik met geen mogelijkheid meer windows in. ook niet in veilige modus etc. Dus dan zit er niks anders op om windows opnieuw te installeren.
Heb hem nu twee keer terug gebracht en ze konden niks vinden. veel tests gedaan maar toch. Ik heb drie verschillende xp versies geinstalleerd en drie keer gebeurde het opeens weer, soms na een week en laatste keer deed ie het twee maanden prima. Nu wil ik best geld uitgeven aan legale windows versie maar niet zolang ik dit steeds blijf houden. Het is ook onwaarschijnlijk dat dit aan illegale xp zal liggen. Laatste keer hebben ze mijn werkgeheugen vervangen en tot nu toe geen problemen. Maar ****** hem elke keer peuken als ik de computer aan zet.

Alvast bedankt voor de adviezen en dergelijke. Hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest.
groet
 
je doet je nickname geen eer aan.
met die naam moet je ook weten dat er zoiets betsaat als google.

-> :) <-

klik op de smilie
 
geen antwoord op google

heb hier erg veel uur in gestopt en google biedt geen uitkomst!;)
Het is een foutmelding die vaak voorkomt maar erg vaag is!
Maar in deze situatie heb ik niks over kunnen vinden.
 
en welke stopfout staat er bij.
 
Dat weet ik niet

Dat weet ik niet, Blauw scherm met de foutmelding en dat ik windows in veilige modus op moest starten etc. etc.
Maar kwam windows met geen mogelijkheid meer in. Is dus drie keer gebeurd en drie keer kwam ik windows echt niet meer in. Op nieuw installeren was de enige oplossing. Bij de computerland 20 keer geheugentest gedaan maar kwam niks uit. Nou weten die gasten ook niet alles maar was/is nog steeds een mysterie!
 
in dat blauwe scherm staat dan ook de stop code 0x000000000aefgh of zoiets.
 
volgende keer even de juiste melding hier neerzetten.
dat maakt het makkelijker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan