Foutmelding Kan de map niet verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ausems

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
Wanneer ik een map wil verwijderen in Outlook 2007 krijg ik de melding:
"Kan de map niet verwijderen. U geeft uw machtigingen voor de map weer door met de rechtermuisknop te klikken op de map en vervolgens Eigenschappen te kiezen in het snelmenu. Neem contact op met de mapeigenaar of de beheerder als u uw machtigingen wilt wijzigen. De map is vol."
Outlook werkt verder goed, ik kan gewoon mailtjes in de betreffende map plaatsen, maar verwijderen lukt dus niet...... :(

Toch zou ik doen wat gezegd wordt: Het zou (om welke reden dan ook) kunnen zijn dat je nu geen (verwijder-)rechten hebt op de mailmap.
Verder zou je ervoor kunnen zorgen dat de mailmap in ieder geval al leeg is voordat je een poging doet 'm te verwijderen.

Tijs.

De betreffende map is al leeg. Waar kan ik deze verwijderrechten dan instellen?

Staat in de instructie: Rechtsklikken op die mailmap, eigenschappen kiezen, tabblad Machtigingen, rechten instellen.

Tijs.

Dat had ik inderdaad ook gelezen, maar laat ik nu net geen tabblad Machtigingen hebben.....

Eigenlijk is de melding in zoverre raar dat je rechten toekent op mailmappen, agenda etc. die op een Exchange server staan (dus in een bedrijfsomgeving). Een thuisgebruiker heeft het bestand lokaal staan en gebruikt geen rechten...

Enige waar ik aan zou kunnen denken is bestandscorruptie.
Sluit Outlook Express in zijn geheel af, en start scanpst.exe.
Zal voor Outlook 2007 (NL) moeten staan in
[Windows-toets]r toetscombinatie -> "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12"
Dubbelklik erop. Klik op Bladeren, vul in (incl. de "-tekens):
"%userprofile%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst"

Kies voor een backup maken bij de scan/reparatie.

Succes,

Tijs.

SCANPST heb ik inderdaad ook al gedraaid. Er werden wel fouten gevonden, maar die konden worden hersteld. Daarna nog een keer SCANPST gedraaid en geen fouten gevonden. Het probleem blijft echter.....

Ik heb verder geen tips, behalve een export te doen van alle mappen behalve de map die je niet meer wilt hebben, Outlook afsluiten, outlook.pst hernoemen, het outlookprofiel aanpassen (via Configuratiescherm -> [klassieke weergave aanzetten] -> icoontje "mail" (of "e-mail") -> Profielen beheren), zodat een nieuwe outlook.pst wordt gemaakt, en dan de export weer importeren.

Tijs.

Ik heb de oorzaak gevonden! Ik had Xobni geinstalleerd (leuke add-in overigens). Na deinstallatie (je moet toch iets proberen....) kon ik weer mappen verwijderen.....
Dank voor het meedenken!! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan