Foutmelding: Kan het bestand niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de code in een aparte module in VBA in het lege document geplaatst, maar bij het runnen van de macro krijg ik direct de foutmelding zoals in het screenshot.

De foutmelding heeft betrekking op de eerste regel code:
Code:
For Each vc In NormalTemplate.VBProject.VBComponents

Bijlagen

• Foutmelding.jpg
    Foutmelding.jpg
    12,2 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:
Daar ga ik niet over.
Stel via het vertrouwenscentrum in dat deze code de gegevens mag uitlezen.

OK, nu komt hij niet meer met de eerdere foutmelding, maar is de volgende een feit (zie bijlage).
Deze treedt op bij de volgende regel code:
Code:
ThisDocument.Content.InsertAfter .Lines(1, .Countoflines) & String(2, vbCr)

Bijlagen

• Foutmelding.jpg
    Foutmelding.jpg
    13 KB · Weergaven: 39
Schakel dan deze For next loop uit (' ervoor plaatsen), dan controleren we eerst wel het vervolg (de volgende For-...Next lussen).

Ik heb ook de laatste For...Next loop moeten uitschakelen om de macro af te kunnen ronden.

En dit is wat er in het document geplaatst is door de macro:
C:\Users\Username\AppData\Roaming\Microsoft\Sjablonen\Normal.dotm
C:\Users\Username\AppData\Roaming\Microsoft\Sjablonen\Normal.dotm.old
C:\Users\Username\AppData\Roaming\Microsoft\Sjablonen\NormalEmail.dotm
C:\Users\Username\AppData\Roaming\Microsoft\Sjablonen\NormalEmail.dotm.old\
C:\Users\Username\AppData\Roaming\Microsoft\Sjablonen\~$Normal.dotm
C:\Users\Username\AppData\Roaming\Microsoft\Sjablonen\~$rmalEmail.dotm

Hierin heb ik mijn eigen naam zoals je ziet vervangen door Username.

Wat gebeurt er als je normalEmail.dot verwijdert ?

Andere invalshoek: open je Word met een snelkoppeling, en zo ja bevat die dan een schakeloptie (/ met een letter ) ?

Ik heb NormalEmail.dotm hernoemd naar 1_NormalEmail.dotm, maar dit heeft geen nut gehad. Ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding bij het openen van een Word document.

Ik open Word gewoon met de standaard snelkoppeling die gemaakt is tijdens de installatie. Wat er precies gebruikt wordt als ik een document open weet ik niet, maar volgens mij is dat gewoon hetzelfde als wanneer ik normaal een nieuw document zou openen.

Ik heb de optie /m (geen Autoexec macro's) geprobeerd, maar het probleem zit 'em erin dat ik de link die ik gemaakt heb niet kan toewijzen aan alle Word documenten die ik open op mijn laptop. Bij het openen van een document wordt namelijk telkens gewoon de winword.exe gebruikt die in de Office12 directory staat zonder schakelopties.

Ook heb ik /r (opnieuw registreren van Word) geprobeerd, maar ook dit heeft geen resultaat opgeleverd.

Weet jij misschien hoe ik zo'n schakeloptie kan gebruiken bij het openen van een bestaand document?

Bij het openen van een document ..

Je bedoelt via de verkenner ?

Probeer eens de shift-toets ingedrukt te houden als je op die manier een Word-document opent.

Inderdaad via de verkenner, maar ook documenten die op mijn bureaublad staan geven hetzelfde resultaat.

Ook met de shift-toets ingedrukt krijg ik dezelfde foutmelding.

Ik hoop dat je nog alternatieven hebt, in elk geval alvast heel erg bedankt voor je tijd!

Is het bestand waarover de foutmelding gaat altijd het laatst geopende bestand ?

Sluit Word niet goed af zodat er in de map documenten veel verborgen (kopie) documenten staan, zoals ~$bestandsnaam.docx ?

Sorry voor de late reactie, maar het antwoord is nee. Het gebeurt bij ieder willekeurig bestand zolang er nog geen instantie van Word open staat.

Zonder de oorzaak achterhaald te hebben kun je het probleem voorkomen door in de startdirectory van Windows Word te zetten.

De oorzaak zit waarschijnlijk in de instrukties die windows uitvoert als een programma met de extensie "doc(x)' gevonden wordt.

Dat stond altijd bij Windows/mapoties/bestandstypen (Hoe dat bij 2007 is, is mij onbekend). Daar kun je instellen wat er moet gebeuren als windows een bestand opent met een bepaalde extensie.

Sorry snb, ik begrijp even niet wat je bedoelt of hoe ik iets kan doen om Word normaal te laten opstarten.

Kun je misschien puntsgewijs uitleggen wat ik volgens jou nog kan doen om de foutmelding te voorkomen?

Hallo,

Na alle opties geprobeerd te hebben om dit probleem te repareren, heb ik uiteindelijk toch maar besloten om Office opnieuw te installeren.

Het openen van documenten werkt nu eindelijk weer zoals het hoort.

Iedereen bedankt voor de tijd en moeite die in dit probleem gestoken is!

Groeten,
Vinnie82

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan