Foutmelding:'LAN-verbinding. Een van de netwerkkabels is niet aangesloten"

Status
Niet open voor verdere reacties.

vinke

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2004
Ik heb op mijn Win XP Home computer meerdere gebruikers aangemaakt.
Maar nu heb ik in taakbalk rechts twee netwerksymbooltjes waarvan 1 met een rood kruis erdoor.
Die met het rode kruis erdoor is de -LAN-of snelle Internetverbinding-
En die andere is mijn verbinding met het kabelmodem LAN-verbinding2 (Fast Ethernet NIC)
Mijn vraag is nu; waarom krijg ik dit als foutmelding?
Dit is gebeurt tijdens het aanmaken van de extra gebruikers.
Maar ik heb hem wel nodig en kan hem niet verwijderen zonder dat dit gevolgen heeft voor mijn internetverbinding.
Het werkt dus allemaal wel maar ik wil eigenlijk wel af van dat rode kruis.
Bovendien wil ik graag weten of ik mogelijk iets verkeerds heb gedaan?

Wie kan mij helpen??:confused:

Het kan zijn dat je moederbord 2 netwerkpoorten heeft. Als ze allebei actief zijn en op de ene is niks aangesloten dan krijg je inderddad een rood kruis door die verbinding. Je kan het icoontje vrij eenvoudig verwijderen. Ofwel schakel je het in de bios uit (wordt toch niet gebruikt) of je gaat naar netwerkverbindingen en klikt rechts op die lan-verbinding (eigenschappen) en vinkt het vakje "Pictogram in systeemvak weergeven tijdens verbinding" uit.

In netwerkverbinding staat het vakje niet aangevinkt maar toch blijft dat kruis er staan.
Maar ik begrijp dat er verder niets mis is en dat het gewoon zo kan blijven?
Kan ik er nu wel gewoon een andere computer op aansluiten ?

Dit is geen foutmelding ofzo, ik heb mijn tweede netwerkpoort gewoon uitgeschakelt. Met 2 netwerkpoorten kan je bijvoorbeeld een reeks pc's verbinden zonder gebruik te maken van een router of switch.

Ik heb mijn documentatie van mijn moederbord er nog eens op nageslagen. Ik kan niets ontdekken over een tweede netwerkpoort.
Ik heb een Aopen 4X4PE mobo met een "RealTek RTL8100BL controller onboard". en aan de achterkant vind uk maar een RJ45 LAN jack
Hoe weet ik nu zeker of ik een of twee netwerkpoorten heb en wat betekent dat rode kruis als ik er maar een heb?

Ik heb op mijn Win XP Home computer meerdere gebruikers aangemaakt.
Maar nu heb ik in taakbalk rechts twee netwerksymbooltjes waarvan 1 met een rood kruis erdoor.
Die met het rode kruis erdoor is de -LAN-of snelle Internetverbinding-
En die andere is mijn verbinding met het kabelmodem LAN-verbinding2 (Fast Ethernet NIC)
Mijn vraag is nu; waarom krijg ik dit als foutmelding?
Dit is gebeurt tijdens het aanmaken van de extra gebruikers.
Maar ik heb hem wel nodig en kan hem niet verwijderen zonder dat dit gevolgen heeft voor mijn internetverbinding.
Het werkt dus allemaal wel maar ik wil eigenlijk wel af van dat rode kruis.
Bovendien wil ik graag weten of ik mogelijk iets verkeerds heb gedaan?

Wie kan mij helpen??:confused:

netwerk

door de internet-wizzard te installeren. (supporting)
kun je zelf de fouten opsporen.
Dit doe ik op de site van HETNET succes Jampie

Laatst bewerkt:
door de internet-wizzard te installeren. (supporting)
kun je zelf de fouten opsporen.
Dit doe ik op de site van HETNET succes Jampie

sorry, Jampie maar ik heb die internet wizzard niet kunnen vinden op HETNET en ik weet nog steeds niet waarom ik twee van die netwerkicoontjes heb, en alleen verwijderen van de icoontjes is niet echt de oplossing.
Ik wil graag weten waarom er twee van die icoontjes verschijnen als ik maar een kabelverbinding heb en geen netwerk.
Ik denk er wel over een netwerk te installeren maar dan moet ik mijn verbinding nu wel helemaal in orde hebben anders importeer ik problemen in het netwerkje. Wie heeft nog raad?

Laatst bewerkt:
Hallo Vinke.
Kijk eens bij Start--Verbinding maken-- Alle verbindingen weergeven.
Bij de verbinding waarbij staat "niet verbonden" klik je met rechts , en
dan op "uitschakelen".
riba.

Hallo Vinke.
Kijk eens bij Start--Verbinding maken-- Alle verbindingen weergeven.
Bij de verbinding waarbij staat "niet verbonden" klik je met rechts , en
dan op "uitschakelen".
riba.

Ja, dat heb ik gedaan . Het kruisje met de netwerk verbinding is weg en mijn netwerkverbinding bestaat nog.

Ik ben totaal flabbergasted.:confused: :shocked: :confused: :confused: :shocked: :shocked:
Betekent dit dat er gewoon maar een extra verbinding is aangemaakt die helemaal niet nodig was?
Ik kan me niet voorstellen dat het zo simpel is.
Maar ik moet bekennen dat het schaamrood op mijn kaken stond toen ik me realiseerde dat ik van alles had bedacht maar niet dat het gewoon een verbinding is die niet nodig is.
maar hoe is ddat rotding daar dan gekomen ik ben er werkelijk helemaal van onderste boven totally flabbergasted:shocked: :confused: :shocked::confused: :shocked:
Ik ga maar een tijdje in een hoekje zitten mijn gedeukte eigenwaan te boven zien komen

Bedankt riba voor dit lesje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan