Foutmelding lezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan007

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2001
Berichten
371
Hallo,

Krijg regelmatig blauwe schermen en eigenlijk wil ik weten wat er aan de hand is en proberen op te lossen. Maar ik weet niet waar ik de fout kan lezen. Krijg wel de windows foutrapporten om te lezen maar meer niet. Ik zou ook graag een logboek willen lezen van XP waarin ik kan zien wat er met mijn systeem gebeurd.

Wie kan mij vertellen hoe dat moet?

NB: Ik heb een gif bijgevoegd waar de laatste foutmelding staat.

Jan
 

Bijlagen

  • fout.gif
    fout.gif
    93,4 KB · Weergaven: 34
Dit al zo ingesteld??

Doe eens een rechterklik op deze computer en kies eigenschappen.
Kies dan geavanceerd>opstart en herstelinstellingen en klik daar op instellingen.
Vink dan de regel: de computer automatisch starten uit.
Nu start de pc niet meer vanzelf opnieuw op, maar krijg je een blauw scherm met foutmelding. Aan de hand van die foutmelding kunnen we misschien wat makkelijker de oorzaak achterhalen. Vaak zijn het niet goed werkende drivers of een geheugenprobleem.
 
Klopt

Je hebt gelijk maar dat had ik al gedaan. Probleem met dat blauwe scherm is dat ik het moet over schrijven. Maar het lijkt me dat het ergens bewaard is???
 
HP Disk memory creator

Ben van papier dus heb het maar opgeschreven:

Boven in het blauwe scherm staat: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUEL

Onderin staat: 0X0000000A (X437648B6, 0X00000002, 0X00000001, 0X804EDA4B)

Bij het fouten rapport staat van windos staat:

Oplossing gevonden: ontbrekende updates installeren

Bedankt voor het verzenden van een foutenrapport.

Omschrijving van het probleem

De fout is waarschijnlijk veroorzaakt door:

HP Memories Disc Creator

Oplossing

Er ontbreken op uw computer updates die het probleem dat u hebt gemeld kunnen verhelpen of voorkomen.

Klik op de volgende koppeling als u de aanbevolen updates van de website Microsoft Update wilt installeren:

ZoekUpdates nu vanaf de website Windows Update installeren

Opmerking: als u de nieuwste Microsoft Update-software niet hebt geïnstalleerd, wordt u gevraagd een upgrade uit te voeren van uw computer en deze opnieuw op te starten voordat u de website kunt gebruiken. Als u de computer opnieuw hebt opgestart, gaat u naar de website Microsoft Update. Klik op Essentiële updates uitvoeren (aanbevolen) en installeer vervolgens de belangrijkste updates.

Bij de updates wordt echter HP software/hardware probleem aangegeven.
 
Normaal kan je de fouten terugvinden in het logboek van je pc: start,configuratiescherm,prestaties en onderhoud,systeembeheer,logboeken. Soms kan je daar iets meer uit halen maar meestal niet. Je kan ook drwatson gebruiken typ dan bij uitvoeren drwtsn32.exe in en druk op enter. Op de blauwe schermen zie je soms ook de oorzaak er van bv zie je daar staan nvidia.sys heeft dit te maken met je 3d-kaart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan