• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutmelding? Maar waarom?

Status
Niet open voor verdere reacties.

petervandijk

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2006
:( Ben bezig met een userform. Bij het invoegen van een textvak krijg ik een foutmelding en wordt de userform niet meer getoond. Inmiddels alle textvakken weer verwijderd maar....nog steeds geen userform. Waar ben ik de fout ingegaan?:shocked:

Bijlagen

Dit kan iets korter met minder foutmeldingen:

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
  For j = 1 To 4
     Me(Choose(j, "cboSchip", "cboKap", "cboStm", "cboGezel", "cboKeuze")).List = Application.Transpose(Sheets("Gegevens").Columns(j).SpecialCells(xlCellTypeConstants).Offset(1))
  Next
  txtDate.Value = Format(Date, "dd-mm-yyyy")
End Sub
Als je deze keuzelijsten een andere naam geeft (lijst1, lijst2, lijst3, lijst4 etc. kan het nog simpeler:
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
    For j = 1 To 4
       Me("lijst" & j).List = Application.Transpose(Sheets("Gegevens").Columns(j).SpecialCells(xlCellTypeConstants).Offset(1))
    Next
    txtDate.Value = Format(Date, "dd-mm-yyyy")
End Sub

De funktie van de tabstrip ontgaat me.
Het 'invoegen van een tekstvak': wanneer, waar ?

hmmm....ook een optie. Heb de userform inmiddels weer aan de praat gekregen. Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan