Foutmelding mailen naar ziggo-adres wat voorheen orange-adres was

Status
Niet open voor verdere reacties.

markmaas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 dec 2009
Ik werk op een basisschool en daar hebben wij het volgende probleem als ik naar een mailadres van één van onze ouders mail (dit is een @ziggo.nl adres) dan krijg ik een foutmelding terug van orange (zie onderstaande foutmelding). Hoe kan ik dit oplossen? / Waar ligt het probleem?

Van: Mail Delivery System [mailto:Mailer-Daemon@smtpq4.tb.mail.iss.as9143.net]

Verzonden: maandag 10 oktober 2011 10:11

Aan: xxxxx

Onderwerp: Mail niet afgeleverd : retour afzender

Dit bericht is afkomstig van de mail-server.

U stuurde het volgende bericht, maar dat kon niet aan iedereen worden bezorgd:

======================================================================

Onderwerp: test

This is a multi-part message in MIME format. ------_=_NextPart_001_01CC8724.2C73CE30 Content-Type: text/plain; charset="us-ascii" Content-Transfer-Encoding: quoted-printable =20 =20 Groetjes Georgette =20 =20 xxxxx Basisschool xxxxx =20 ------_=_NextPart_001

======================================================================

Op de volgende adressen kon het bericht niet worden afgeleverd:

xxxxxx@orange.nl

SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<xxxxx@orange.nl>:

host smtp-in.orange.nl [194.134.42.41]: 550 5.1.1 <xxxxx@orange.nl>:

Recipient address rejected: User unknown in virtual mailbox table

Beste kans dat je naar een oud (niet meer bestaand) adres mailt. Is dat adres 'vers' aan jullie verstrekt, of betreft het een adres wat al 'tijden' lang in julile administratie staat en al lang niet meer is gebruikt?

Recipient address rejected: User unknown in virtual mailbox table

Gezien deze mededeling in het bericht lijkt het erop dat het email-adres wat is gebruikt niet het goede is.

Beste kans dat je naar een oud (niet meer bestaand) adres mailt. Is dat adres 'vers' aan jullie verstrekt, of betreft het een adres wat al 'tijden' lang in julile administratie staat en al lang niet meer is gebruikt?

Het adres bestaat gewoon. Want andere leden van de ouderraad gebruiken het zonder problemen. Het rare is ik typ in (en ik gebruik nu even een fakenaam): jan.janssen@ziggo.nl en krijg een foutmelding van orange met de melding jan.janssen@orange.nl. Ik had deze persoon nog nooit gemaild en ik heb het adres handmatig ingetypt. Het adres is gecontroleerd met de eigenaresse van het adres en alles klopt.

Je bent ook zeker van het 'puntje' (dus geen koppelstreepje ipv een puntje?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan