• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutmelding maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelleruben

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Hallo allemaal

Is er ook mogelijkheid om een foutcontrole in Excel te bouwen?

Bijvoorbeeld ik heb een rooster

rooster.bmp

De nummers zijn kadidaten, deze mogen en kunnen niet op dezelfde tijd stip een vak afleggen.

Kandidaat 3 staat nu om 9:30 voor vak 1 ingepland. Als ik nu kandidaat 3 voor 9:30 vook vak 7 neerzet, Dat hij dan een fout melding geeft van dat dit niet kan, omdat hij al bij vak 1 staat.

Via Datavalidatie is dat perfect te doen, zoek maar eens via F1

Cobbe

Als ik op Datavalidatie bij F1 zoek, dan krijg ik dingen te zien, wat met datum te maken heeft. En dat zoek ik niet.

Het kan natuurlijk dat je een iets andere Help in je versie hebt dan ik.
Maar als je nu eens ipv je jpg-tje een voorbeeldbestand zou posten, hoeven wij dat niet na te bootsen om een oplossing aan te reiken.

Mvgr. Cobbe

Sorry, maar misschien wist iemand het wel, die het zo kon vertellen. Maar hierbij de bijlage.

Bijlagen

Voor de eerste rij heb ik de validatie toegepast.

Succes, Cobbe

Heren bedankt; Het zit hem in de formule.

Ik ben zelf met een cursus bezig met formules, en zit er nog niet zo diep erin.

Nu kan de kadidaad niet op dezelfde tijd stip les krijgen, is deze formule ook uit te breiden? Als kadidaat 1 eerste uur les heeft, dan moet hij de tweede uur vrij hebben.

Heb de aanpassing gedaan voor de eerste 3 rijen.
De rest kan je zelf afleiden en aanvullen. :p

Succes, Cobbe

Beste mensen, ik heb gekeken of ik de code kan zien hoe jullie dit probleem hebben opgelost. Zelf heb ik namelijk een excel bestand voor vrijwilligers die helpen. Daar speelt het zelfde probleem. Ze kunnen geen 2 dingen tegelijk doen.
Ik kom er echter niet uit. Hoe kan ik de code zien die nodig is om dit zo te maken dat hij de foutmelding/dubbel melding geeft?
Hoor graag van jullie. Hartelijk dank alvast, Friend

Je zou beter niet op een open vraag verder borduren.
Je moet een nieuwe vraag openen.

Cobbe

Dank voor de reactie, ik dacht gezien het over hetzelfde idee/probleem gaat waarom niet leren van jullie oplossing inplaats van helemaal opnieuw de vraag te moeten stellen. Dus als het kan dan graag via deze weg anders moet ik het opnieuw optuigen. In ieder geval bedankt.

Beste Cobby, Ik heb de vraag apart gesteld onder "dubbele namen in planning voorkomen " ik hoop toch dat je daar je deskundigheid nog even over wil laten gaan. Hartelijk dank Friend:)

Even terug te komen, op mijn werk. Jullie weten nu ongeveer het rooster eruit ziet.

Als ik meer regel (voorwaarden) wil in bouwen, kan dat ook, of moet ik dan overschakelen naar VB?

Tot Excel2003 is het maximum 3 voorwaarden voor voorwaardelijke opmaak.
Moeten het er absoluut meer worden dien je over te schakelen op VBA.

Cobbe

Tot Excel2003 is het maximum 3 voorwaarden voor voorwaardelijke opmaak.
Moeten het er absoluut meer worden dien je over te schakelen op VBA.

Cobbe

Valt validatie regels ook onder voorwaardelijke opmaak?? Voorwaardelijke opmaak dat dat drie mogen zijn, ben ik ook inderdaad achter gekomen. (Dat was overgings een andere vraag van mij)

Maar een cel kan maar één validatie hebben?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan