foutmelding met Access Runtime

Status
Niet open voor verdere reacties.

maud138

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2006
Hoi

Ik laat met de knop op een formulier twee rapporten wegschrijven, ieder naar een eigen directory.
Dit werkt prima op mijn eigen computer.

Echter als ik dezelfde versie van mijn database op de server uitprobeer, waar ik Access Runtime gebruik, dan krijg ik de volgende foutmelding:

"De uitvoering van deze toepassing is gestopt omdat er een runtimefout is opgetreden. De toepassing kan niet doorgaan en wordt afgesloten."

Er is dan één rapport weggeschreven, maar het tweede niet en Access sluit af.

Voorheen kwam dit zo nu en dan voor. Als ik het dan nog eens probeerde, dan ging het vaak goed.
Nu loopt hij echter voortdurend vast.

Waar kan dit aan liggen en wat kan ik eraan doen?
Aan de code is niets gewijzegd:

Code:
Private Sub Voorbeeld_Click()
Dim MyFilename As String
Dim MyFilenameML As String
MyFilename = Me.FaktuurNummer & "_" & Left(Me.KlantZoeknaam, 5) & "_" & Format(Date, "yyyy") & _
                 Format(Date, "mm") & Format(Date, "dd") & "-" & Format(Time, "HHMM") & _
                   ".pdf"
MyFilenameML = Me.FaktuurNummer & "_" & Left(Me.KlantZoeknaam, 5) & "_" & Format(Date, "yyyy") & _
                   "ML.pdf"
DoCmd.OutputTo acOutputReport, "R_Fakturen", "PDFFormat(*.pdf)", "G:\UFRaamwerk\FakturenZonderLogo\" & MyFilename, False, "", , acExportQualityScreen
DoCmd.OutputTo acOutputReport, "R_FakturenMetLogo", "PDFFormat(*.pdf)", "G:\UFRaamwerk\FakturenMetLogo\" & MyFilenameML, False, "", , acExportQualityScreen
DoCmd.Close acForm, "F_Faktureren", acSaveYes
DoCmd.OpenForm "F_Faktureren"

End Sub

Welke versie gebruik je? Met 2010 en hoger kun je beter zo werken:
Code:
DoCmd.OutputTo acOutputReport, "R_Fakturen", acFormatPDF

Hoi Michel

Ik heb het aangepast, maar het lost de foutmelding niet op helaas.
Ik gebruik versie 2010.

Wat ik verder nog geprobeerd heb:

*Het formulier R_FakturenMetLogo opent zonder problemen
*Als ik het logo verwijder uit R_FakturenMetLogo (het enige verschil tussen beide formulieren) blijft de fout bestaan
*Als ik de 2 regels uit de code verwissel zodat hij eerst opslaat mét logo en daarna zonder logo, dan slaat hij met logo op en niet zonder logo. Er gebeurt dus iets tussen de 2 regels in??

Laatst bewerkt:
Ik heb een aantal regels in de code van plaats verwisseld en nou lijkt het erop dat het probleem is opgelost. Waarom is me een raadsel, maar als het werkt vind ik het best :)
Dit is de code nu:
Code:
Private Sub Voorbeeld_Click()
Dim MyFilename As String
Dim MyFilenameML As String
MyFilename = Me.FaktuurNummer & "_" & Left(Me.KlantZoeknaam, 5) & "_" & Format(Date, "yyyy") & _
                   ".pdf"
MyFilenameML = Me.FaktuurNummer & "_" & Left(Me.KlantZoeknaam, 5) & "_" & Format(Date, "yyyy") & _
                   "ML.pdf"
DoCmd.OutputTo acOutputReport, "R_FakturenMetLogo", acFormatPDF, "G:\UFRaamwerk\FakturenMetLogo\" & MyFilenameML, False, "", , acExportQualityScreen
DoCmd.Close acForm, "F_Faktureren", acSaveYes
DoCmd.OpenForm "F_Faktureren"
DoCmd.OutputTo acOutputReport, "R_Fakturen", acFormatPDF, "G:\UFRaamwerk\FakturenZonderLogo\" & MyFilename, False, "", , acExportQualityScreen

End Sub

Is er een reden dat je het formulier sluit en weer opent? Want ik zie die eerlijk gezegd niet.
Code:
DoCmd.OutputTo acOutputReport, "R_FakturenMetLogo", acFormatPDF, "G:\UFRaamwerk\FakturenMetLogo\" & MyFilenameML, False, "", , acExportQualityScreen
DoCmd.OutputTo acOutputReport, "R_Fakturen", acFormatPDF, "G:\UFRaamwerk\FakturenZonderLogo\" & MyFilename, False, "", , acExportQualityScreen

Tja, er zal vast wel een reden zijn waarom ik dat toen zo gedaan heb. In deze code naar een nieuw record gaan lukt in elk geval niet en er hangen overal veel makro's en codes aan vast.
Het zal zeker beter kunnen, maar het werkt nu en er zijn belangrijkere dingen op dit moment om op te lossen :)
Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan