foutmelding met bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcgrunn

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Berichten
509
Ik heb hier nu een pc staan, en daar kan ik op dit moment helemaal niks mee, ik kom hier niet uit.

als ik de pc aanzet, dan krijg ik onderstaande melding, en verder doet ie helemaal niks, ik kan ook niet in de bios komen of iets dergelijks:

Award Bootlock bios V1.0

Scanning bios image in hard drive

Bios auto recovering ................................

en die puntjes blijven dan de hele tijd doorlopen.

wie kan mij helpen bij dit probleem?

alvast bedankt:thumb:
 
welk merk en type moederbord is het.

mischien bios resetten via jumper of batterij er 1 tot 4 minutten eruit halen + stroom eraf.
anders probeer eens met je moederbord cd erin te booten. somigen moederborden hebben free bios crash via de moederbord support cd.
 
ik weet niet of je hier wat aan hebt:

ik heb er een andere hardeschijf aan gehangen en toen kreeg ik de volgende melding:

Can not find Bios image in hard drive of diskette

In de pc zit een GA-7N400 moederbord
00069693.jpg
 
fcgrunn zei:
ik weet niet of je hier wat aan hebt:

ik heb er een andere hardeschijf aan gehangen en toen kreeg ik de volgende melding:

Can not find Bios image in hard drive of diskette

In de pc zit een GA-7N400 moederbord
00069693.jpg

Plaats de originele HD eens terug en kijk dan nog eens. Bij sommige PC zit de bios op een verborgen partitie op je HD, en die staat niet op de nieuwe natuurlijk.
 
sorry hoor maar snap et even niet :eek:

mocht je geen FDD in je computer meer hebben (een trend van de laatste tijd .. ), dan kun je ook gewoon een bootable CDROM maken. Download hiertoe diezelfde DRDOS Flash bestand en pak hem uit (mbv ACE, RAR etc), je zult een .IMA bestand krijgen. Start Nero, kies bij New Compilation de type CD-ROM (boot), laad de .IMA bestand, sleep de BIOS bestand en het flashtooltje naar de te branden CD en brand ze!

bovenstaand stukje moet ik dus een drdos flash bestand van bootdisk.com halen maar het is een .exe bestandje en aangezien ik dus geen floppydrive meer heb...was mij vraag hoe ik het dan moet uitpakken....

misschien is dit heel makkelijk maar ik kom er even niet uit, wie zou mij kunnen helpen? :eek:

PS. volgens mij is de hardeschijf van de pc ook zo goed als dood....
 
Het is een bestand wat je uit moet pakken met een unpacker, bv. winrar, winace.

Die hoeft niet persee op een flop maar kan ook gebruikt worden om een cd mee op te starten, het is een image bestand wat dan op de cd gebrand moet worden samen met de biosflasher en biosrombestand, zoals in de beschrijving staat, wel de cd open laten, dus niet afronden.
 
mss doe ik dom hoor dat weet ik niet, maar ik ben op deze site tegengekomen hoe het moet zegmaar, en daar heb ik ook dat .img bestandje gedowload.
ik heb precies gevolgd zoals het op deze site staat, maar ik krijg er verder geen bestanden in nero om het erop te zetten?

http://www.biosflash.com/e/bios-boot-cd.htm#Download

maar ik heb dus een ga-7n400 moederbord en welke dingen moeten er nu nog meer bij op die cd.
 
fcgrunn zei:
mss doe ik dom hoor dat weet ik niet, maar ik ben op deze site tegengekomen hoe het moet zegmaar, en daar heb ik ook dat .img bestandje gedowload.
ik heb precies gevolgd zoals het op deze site staat, maar ik krijg er verder geen bestanden in nero om het erop te zetten?

http://www.biosflash.com/e/bios-boot-cd.htm#Download

maar ik heb dus een ga-7n400 moederbord en welke dingen moeten er nu nog meer bij op die cd.

Moet je toch even zeker weten welke het is van de drie.

http://www.giga-byte.com/Support/Motherboard/BIOS_List.aspx?Keyword=ga-7n400

Dan download je de laatste bios versie, daar zit alles in om op de cd te zetten, ook eerst uitpakken.

Maar die Gigabyte heeft een dual bios, probeer hem eens, als hij aanstaat, ineens van de stroom te halen en weer de stroom erop te zetten, als de bios de reserve aan spreekt, hoef je niets te doen, anders toch maar met de cd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan