foutmelding met blauw scherm bij instaleren xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

central56

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2006
Berichten
11
:evil: hallo de computer van mijn zoon geeft als ik op een schone harde disk xp wil instaleren een blauw scherm met de melding dat hij de computer windows afgesloten om schade te voorkomen technische info stop 0x0000008e fysieke geheugendump verder kom ik niet hij is ontroosbaar wie weet wat ik kan doen dank met groeten cor
 
beste Cor

1. is de hdd goed geformatteerd?
2. je moet eerst in de boot sequence de bootvolgorde wijzigen, om vanaf de windows cd op te starten.
dit doe je als volgt:
start de pc op. druk wanneer het ''boot-screen'' verschijnt op de aangegeven toets. (meestal delete of f5) dan ben je in de bios. ga naar ''advanced bios features'', naar ''harddisk priority'' en wijzig het zo dat de cd speler als eerste staat.
 
al gedaan

Dank maar dat had ik al gedaan gaat dan gewoon instaleren en geeft de melding dan pas
 
Zo te horen lijkt dit op een HDD data-error.
Aangezien het blauwe scherm.

kan dat de volgende redenen hebben:

RAM falen
System-bestand corruptie
Harde schijf fysieke fouten (in de meeste gevallen is dit het probleem)
Problemen met stuurprogramma's
En tal van andere problemen.

Als de bijlage (die ik heb bijgevoegd) overeenkomt met het blauwe scherm die je dan voor je te zien krijgt. Is mijn advies harde schijf vervangen.


Het vervangen van de harde schijf is niet echt ingewikkeld. Zet de computer uit en haal de stroom eraf (!). In de meeste gevallen is de harde schijf gemakkelijk toegankelijk (ergens onder de DVD-spelers), doorgaans te herkennen aan de brede 80-aderige datakabel of de sata-kabel. Haal de datakabel en de voedingskabel (stekker met gele, rode en zwarte draden) voorzichtig los. Daarna kan de harde schijf worden losgeschroefd.

Succes ermee.
 

Bijlagen

  • Blue-screen-2.jpg
    Blue-screen-2.jpg
    46,3 KB · Weergaven: 24
je kan natuurlijk ook eerst de jumpertjes omzetten, daarvoor eerst de hdd eruit halen zoals eerder beschreven, en op de achterkant, waar de stekkertjes zaten, zitten een paar pinnetjes met om 2 een ''hoesje''. kijk op de achterkant van de hdd om hem opnieuw in te stellen. plaats het ''hoesje'' zo, als aangegeven, sluit alles weer aan en start je pc opnieuw op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan