Foutmelding met moviemaker oid.

Status
Niet open voor verdere reacties.

petje11

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2002
Hallo, ik heb weer eens wat.Als ik met windows movie maker bezig ben ( of met een soortgelijk progje) Dan gooit mijn systeem na hooguit 2 minuten het progje uit.

Als ik dan in de logboeken kijk dan krijg ik een voor mij nietszeggende mededeling. Klik ik op de link die het logboek geeft, dan krijg ik de melding: Over dit probleem zijn geen gegevens bekend. Daar schiet je ook niks mee op ( :evil: windhoos ). Dit is trouwens de volledige melding in het logboek:

Type gebeurtenis: Informatie
Bron van gebeurtenis: Service Control Manager
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 7036
Datum: 21-7-2004
Tijd: 20:34:22
Gebruiker: n.v.t.
Computer: PETER
Beschrijving:
De COM-service voor IMAPI cd-branders-service heeft nu de status Beëindigd.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Iemand een idee? Ik wil namelijk graag van al mijn foto's een dvd-tje maken maar dat lukt zo niet erg.

Alvast bedankt ,

Probeer eens in Veilige Modus op te starten.
Heb je nog dergelijke foutmeldingen?
Doe eens 'Start/Uitvoeren' en typ in 'sfc /scannow'
Zorg dat je de laatste nieuwe drivers hebt van audio- en videokaart.

Oké , ik heb gedaan wat je zei Kurt, maar de video en audio bestanden zijn up to date. Ik ga het weer eens proberen.:thumb:

Nou, helaas dat was het dus niet, heb intussen ook een adware scan gedaan en een virusscan om alles uit te sluiten maar nog steeds niks. Ik kan in moviemaker foto's importeren, maar zogauw ik er een effect aan wil toevoegen sluit moviemaker af. In windvd creator kan ik niet eens de foto's importeren, dat doet ie gewoonweg niet.(het zijn er bijna 900)
Oh ja heb ook voor de zekerheid even gedefragmenteerd terwijl dat ( volgens XP ) niet nodig was. Ik snap er helemaal niks meer van.
Heb trouwens ook sfc /scannow gedaan , maar ook dat hielp niet. :confused: :8-0: :confused:

P.s. het maakt trouwens niet uit of ik 2 of 900 foto's importeer de reakties van de progjes blijven hetzelfde.

Laatst bewerkt:
Hoi Peter,

Ik zag in mijn glazen bol (nou nee, in je HijackThis-log eigenlijk) dat je Nero en CloneCD gebruikt. De in XP ingebouwde brandfunctie (dat is die "COM-service voor IMAPI cd-branders-service") kun je rustig uitzetten, als je toch bijv. Nero gebruikt om te branden. Bekend is dat vaak conflicten ontstaan tussen die XP-brandfunctie en andere brandprogramma's. Ik weet niet of het de oplossing is hoor, maar kijk eens of het beter gaat als je die XP brandfunctie uitschakelt:

Klik Start > Instellingen > Configuratiescherm > Prestaties en onderhoud > Systeembeheer > kies Services en zoek "COM-service voor IMAPI cd branders".
Klik met de rechter muisknop op "COM-service voor IMAPI cd branders" om de eigenschappen te wijzigen en verander de opdracht Handmatig in Uitgeschakeld. Klik op Toepassen en OK.

Misschien helpt het.

Groetjes,

Buffy

Noppes, dat was hem ook niet. Maar ook jij bedankt voor je idee Buffy

Eerst gaf ie deze melding in het logboek:
Type gebeurtenis: Informatie
Bron van gebeurtenis: Service Control Manager
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 7036
Datum: 21-7-2004
Tijd: 20:34:22
Gebruiker: n.v.t.
Computer: PETER
Beschrijving:
De COM-service voor IMAPI cd-branders-service heeft nu de status Beëindigd.

Geeft hij deze ook nadat je de service hebt uitgezet?

Hallo Kurt,

Nee, hij geeft nou helemaal geen foutmelding meer.
Maar werken doet het nog steeds niet.Heb ondertussen moviemaker en het andere progje(windvd creator) al eens opnieuw geinstalleerd, maar helaas ook geen sjoege.

Is het mogelijk om nog eens op een rijtje te zetten wat je wil doen en hoe de pc/software reageert? Kwestie van misverstanden te voorkomen.

Ja hoor, dat wil ik wel , komt ie:

Ik wil graag in windows moviemaker of in WinDVD Creator een dvd maken met ong. 900 foto's.

Als ik de foto's heb ge-importeerd in windows movie maker en ik wil daarna een effect toevoegen gaat na ong. 2 sec. het progje gewoon uit. M.a.w. ik moet windows moviemaker dan weer opstarten en opnieuw beginnen.

Als ik de foto's wil importeren in windvd creator dan doet hij dat niet eens. Er gebeurt helemaal niks ook niet na een lange tijd wachten.

Het maakt voor beide progjes niet uit of ik 900 of 2 foto's importeer.

Dat is dus mijn probleem.Heb ondertussen al eens gedefragmenteerd op virussen gescant op spyware gescant en voor de zekerheid ook ff een hijjackthis log geplaatst op de daarvoor bestemde plaats.

En die foutmelding had blijkbaar niks met het probleem te maken want ik krijg hem niet meer. Krijg helemaal geen foutmeldingen meer.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is, zie voor mijn systeem de systemknop.

HELLUUUP!

Heeft er dan niemand een idee, ik heb namelijk weinig zin om de hele computer opnieuw te installeren. Hij draait verder uitstekend.:confused: :8-0: :confused:

Eventjes geduld. Ben aan het uitzoeken of het een hardware of een software probleem is.

Hardware????? Lijkt me toch niet (hoop ik althans) , dit systeem heb ik nog niet zolang.

p.s. Is helpmij zo traag??

Zou het niet weten Kurt, want na bestudering van het hele verhaal uit jou link( waar ik in eerste instantie ff niet uitkwam) heb ik maar besloten om de c-schijf te formatteren. Waarna alles het weer gewoon deed. IK denk zelf dus dat het ergens in de installatie van de diverse software heeft gezeten.

Maar om een kort verhaal lang te maken het werkt weer. Iig bedankt voor je reaktie,

:thumb: :thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan