Foutmelding Microsoft Visual Basic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Beste Forummers, In één van mijn databases krijg ik nadat ik een opdrachtknop heb toegevoegd op een formulier om een rapport af te drukken bij het gebruiken van de opdrachtknop de volgende melding in venster Microsoft Visual Basic : "Fout bij het verkrijgen van toegang tot een bestand. Mogelijk is de netwerkverbinding verbroken."
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Friend

Hoe ziet de code van de knop er uit? En kun je met de stap modus, (Regel markeren met <F9>) zien waar de procedure precies in de fout gaat?

OctaFish, Michel, Hierbij de onderliggende code van de opdrachtknop. Zelf ben ik bang dat misschien de database corrupt is. Je kan nl ook geen wijzigingen in de code tikken.
Code:
Private Sub Knop1308_Click()

Dim stDocName As String

stDocName = "deellijstwl"
    DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview

Exit_Knop1308_Click:
    Exit Sub

Err_Knop1308_Click:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_Knop1308_Click

End Sub

Friend

Dat riekt inderdaad als een probleem. De code zelf doet niks bijzonders. Een rapportje openen. Dat zou dus geen ellende hoeven te veroorzaken. Kan het rapport met de hand worden geopend?

OctaFish, Michel, de database draait onder access 2002. De rapporten kan ik gewoon individueel openen. Als ik de database open onder access 2010 krijg ik de volgende boodschap en kom niet in de database :
AccessError.jpg
:confused:Friend

Dat klinkt vaak erger dan het is ;) Maar het advies om eerst een backup van de db te maken is natuurlijk niet verkeerd.... Daarna kun je eerst eens kijken of je de db kan compileren in het VBA venster. En controleer dan de fouten die hij eventueel aangeeft. Dat kan een verkeerde bibliotheek zijn die niet meer bestaat o.i.d.

OctaFish, Michel,
Compileren bracht geen uitkomst voor mij. Wat ik uiteindelijk gedaan heb is een nieuwe lege database aangemaakt. Vervolgens eerst de tabellen van de corrupte database geimporteerd. Vervolgens de formulieren, query's en rapporten. Tijdens het importeren van de formulieren kreeg ik 4 x de melding dat het formulier(naam) al bestond. Deze vervolgens overgeslagen. Alles loopt nu, voor zover ik het kan overzien, goed. Kan opdrachtknoppen aanmaken. Beetje werk maar een tevreden mens. Hartelijk dank voor jouw input! :thumb: Friend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan