foutmelding ms-dos voor cd's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trude21

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2000
hallo hulpleden
ik heb een probleem met het instaleren van bepaalde cd's. Dan krijg ik een foutmelding:c:windows\system32\autoexec.nt. Het systeembestand is niet geschikt voor ms-dos-en microsoft windows-toepassingen.
ik heb windows xp
wat betekend dit en hoe kan ik weer gewoon voor mijn kleinkind de cd tjes met spelletjes instaleren???
Op de cd,s staat dat het geschikt is voor xp. en onder mijn oude computer met windows 98 had ik met dezelfde cd's geen problemen. Wie kan mij helpen zodat mijn kleinkind weer zijn favorietjes kan spelen?

Geweldig...en zo snel gereageerd
heb het gelijk gedaan en alles draait weer als vanouds
dankjewel ( ook van kleinkind natuurlijk)
groetjes Trude

Graag gedaan. Daar is dit forum voor. Wens je kleinkind alvast veel spelplezier.:thumb:

hallo rudi
hier ben ik weer
ik was een ietwat overenthousiast want ik had alleen geprobeerd of hij de cd nam, en die nam hij dus en ben ik niett verder gaan kijken. Nu ben ik even een spelletje aan het uitproberen, en wat blijkt......hij geeft dezelfde foutmeldeing maar alleen nu iets later, nu pas als je het wilt spelen en niet meer als je de cd erin doet
helpmij want morgen komt kleinkind en nu gaat het dus nog steeds niet
er komt wel een regeltje bij de foutmelding bij: C:/WINDOWS\SYSTEEM32\CMD.EXE dat komt boven die andere foutregel
kan je me weer verder helpen
groetjes Trude

Geen rudi maar toch
Wat heb je precies gedaan dat bestandje op lezen gezet?

Laatst bewerkt:
hallo Maikel
ik heb het bestandje op : ""alleen lezen "gezet en toen kreeg ik dus niet een foutmelding direct, maar nu dus ietwat later, pas als je het spelletje wilt opstarten, dan krijg je ook zo'n dosveld met gelijk dezelfde melding als eerste beschreven

gr trude

Hallo Maikel

Leuk fixie , nu doen sommige cd's het wel , dus dat schiet al lekker op, maar een cd met spelletjes er op die in dos worden gespeeld die doen het niet, hij geeft geen foutmelding meer aan maar een mooi zwart venstertje met "even geduld,het programma wordt voorbereid"maar je kunt wachten tot je een ons weegt maar hij gaat niet verder, het zandlopertje blijft bezig maar er word niets gedaan ( en toch ben ik een geduldig mens hoor) dus we schieten al op, geen foutmelding maar geduld moet ik hebben.Ik heb het bestandje waar ik alleen lezen heb aangevinkt weer blanco gezet maar dat helpt ook niet
weet je nog iets voor me???
groetjes Trude

Nou dat is alvast wat.:D
Wat zijn nu nog de problemen,even op een rijtje:
Heb je nog last met die autoexec.nt foutmeldingen?
Heb je nog fouten qua die cdm exe ?
Heb je het nu nog die je net beschreef met die dos spellen die het niet doet?
Heeft deze cd rom het ooit wel gedaan?
Heb je die spellen hiervan ook geinstalleerd op je pc?

Hallo Maikel
Ik krijg dus geen foutmeldingen meer maar ik krijg het DOS venster en het lijkt alsof hij heel erg zijn best doet maar er gebeurt dus niets.Alleen de rode letters met "even geduld, het programma wordt voorbereid"
De cd's met die spelletjes hebben het op de computer met windows 98 altijd gedaan, maar op de nieuwe met XP krijg ik dus de mededeling dat ik geduld meot hebben.Ik dacht zelf als hij het niet op XP zou doen dan krijg ik daar toch een melding van??Maar het lijkt net alsof hij wil beginnen maar hij zet niet door......Maar met dat fixie ben ik wel erg blijd want de rest vabn de cd's doen het nu wel.
Oja, ik wil het spel wel instaleren maar dan krijg ik hetzelefde scherm met dezelfde geduldregels.
hoor graag weer wat van je
groetjes Trude

Oke het is duidelijk,Ik neem aan dat die andere spellen geen dos spellen zijn.
Dat spel kun je waarschijnlijk helemaal niet gaan spelen aangezien xp geen dos heeft,alleen een soort van dos omgeving en dat is vaak een probleem met dos spellen op xp :(
met win 98 lukte het wel daar deze wel dos heeft.
Alleen waneer je een dos spel heb kunnen installeren dan kun je op de snelkoppeling van dat spel met de Rmuisknop op eigenschappen de compatibiliteit (ik krijg het amper getypt laat staan uitspreken :D )veranderen in bijv windows 98 of 95 maar of het lukt is vaak een raadsel.
Veel plezier met het spelen met de andere spellen samen met je kleinkind :thumb:

Als er nog vragen zijn ik hoor het nog he.

Hallo Maikel
Ik had natuurlijk het compatibiliteitenprogramma (mooi woord voor scrabble) van XP ook al geprobeerd, en dat werkte niet met deze cd's
In ieder geval bedankt voor de moeite en het het fixje
groetjes Trude

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan