Foutmelding MS09.dll Outlook 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

everhart

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Ik heb Outlook 2000. Sinds kort heb ik het volgende probleem
bij beantwoorden van een e-mail:
Ik druk in de ontvangen e-mail op de knop 'beantwoorden'.
Typen van eigen tekst is geen probleem, tot het moment dat ik in de oude tekst van de afzender (doel: antwoorden tussen die regels)op de knop 'Enter' druk, dan verschijnt de volgende melding:
"Outlook heeft een fout veroorzaakt in MS09.DLL en wordt nu gesloten. Als er zich problemen blijven voordoen start u de computer opnieuw op."
Ik sluit het scherm en ben dan uit Outlook.
Herstarten verandert echter niets aan het probleem.
En veroorzaakt tevens haperen tijdens navigeren in Outlook met aanpalend licht ratelende computer.
N.a.v. een tip via een forum bleek ik enorm achter te lopen met allerlei updates van Microsoft Office 2000, waar ik mij niet bewust van was. Ik heb alle benodigde, beschikbare updates geinstalleerd via de Microsoft website.
Helpt ook niet.
Ik heb vervolgens (ook n.a.v. een tip)op de site support.microsoft.com/kb/241817/EN-US/
bij soortgelijke (niet identieke overigens)foutmeldingen van MS09.dll de voorgeschreven stappen trachten uit te voeren, waarbij ik eerst de extensienamen van de bestanden Outcmd.dat en views.dat en daarna die van MS09.dll allemaal moest wijzigen in '.oud'.
Vervolgens moest ik via het Setupprogramma (m/i van de oorspronkelijke Office 2000)via 'Office 2000 herstellen' en 'Fouten in de installatie van Office corrigeren' trachten de zaak te repareren. Hetgeen op een gegeven moment stuitte op de melding "Fout 1308. Bronbestand C:\Installatie\Off2K\PFiles\MsOffice\Office\MS09.dll is niet gevonden. Controleer of bestand bestaat en of u toegang hebt tot het bestand".
M/i logisch bericht, want de extensie van MS09.dll had ik juist verandert in 'oud', dus onvindbaar neem ik aan?
Vervolgens lukte het mij ondanks de mogelijkheid 'negeren' en 'installatie vervolgen' (steeds weer terugkerende zelfde schermpjes) niet meer door te gaan en stopte de reparatie.
Toen heb ik tegen de instructie in de bestandswijzigingen (.oud) als hierboven beschreven maar weer teruggedraaid om verder te kunnen en opnieuw de reparatie ingezet, maar toen stuitte ik op de melding: Fout 1308. Bronbestand C:\Installatie\Off2K\Windows\Media\Office2K\Ricochet.wav met daarachter dezelfde tekst als de vorige foutmelding.'
Dit pad/bestand was echter onvindbaar. (Ricochet is afkomstig van een gedownload spel).
Einde verhaal.
Wie kan mij helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan