foutmelding mshtml bij afsluiten (Windows 98SE)

Status
Niet open voor verdere reacties.

robvede

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2001
De laatste tijd krijg ik bij het afsluiten van de pc (via de afsluitoptie onder de startknop) de volgende bekende melding:

'Dit programma reageert niet, wacht mogelijk op een reactie of is gestopt.' ... etc. etc., met verder de keuze uit de opties 'wachten, taak beëindigen, annuleren'. Het curieuze is dat in de kop van het desbetreffende schermpje helemaal geen programma is genoemd; het balkje is volledig blauw, zonder tekst erin dus. De pc wil dus niet normaal afsluiten. Hij doet het overigens wel als ik de knop 'taak beëindigen' aanklik.

Uiteraard wilde ik graag weten wat de oorzaak was. Daarom heb ik op 'annuleren' geklikt, en vervolgens op ctrl/alt/delete. Dan krijg ik het daarbij behorende bekende schermpje 'programma afsluiten' waarin de volgende melding naar voren komt: 'Mshtml [programma reageert niet].

Dit gebeurt altijd als ik op internet ben geweest. Ik gebruik besturingssysteem Windows 98SE, en heb breedbandkabelinternet van @Home. Hoewel met de melding te leven valt, in die zin dat niets geblokkeerd wordt (voorzover ik kan nagaan), is het wel irritant en zou ik het graag verholpen zien.

Kan iemand mij op weg helpen??

Met vriendelijke groet, Rob

Het schijnt van Internet Explorer te zijn.
Welke versie heb je?

Versie 6.0 probeer dan dit eens;
Method 2
Re-extract Mshtml.dll from the Internet Explorer version 6 cabs. To do so, follow the steps listed for your operating system:
Microsoft Windows 98
Click Start, click Run, type sfc, and then click OK.
Click Extract one file, type ie_1.cab, and then click Start.
In the Restore from field, type c:\windows\windows update setup files.
In the Save as field, type c:\windows\windows update setup files, and then click OK.
When you receive a prompt to back up the file to C:\Windows\Helpdesk\Sfc, click Yes or OK.
If you receive the following prompt, click Yes or OK:
The backup folder does not exist. Do you want to create it?

If you receive a dialog box that says: "The file was successfully extracted", click OK.
Click Start, click Run, type sfc, and then click OK.
Click Extract one file, type mshtml.dll, and then click Start.
In the Restore from field, type c:\windows\windows update setup files.
In the Save as field, type c:\windows\system, and then click OK.
When you receive a prompt to back up the file to C:\Windows\Helpdesk\Sfc, click Yes or OK.
When you receive a dialog box that says: "The file was successfully extracted", click OK.
Close System File Checker and then restart the computer.
Bron;
http://support.microsoft.com/?kbid=318153

Bedankt voor reactie.
Met wat aanpassing (Nederlandse titel bestand is 'windows update setup-betanden') dit uiteindelijk voor elkaar gekregen. Ik krijg nu geen melding meer dat mshtml niet meer reageert. Maar ik krijg nog wel steeds de genoemde foutmelding bij het afsluiten. Als ik die annuleer, en ik sluit daarna weer af, dan lijkt het vooralsnog goed te gaan (zonder nogmaals de foutmelding dus). Maar wat heet goed? Een foutmelding is er niet voor niks, en ik zoek nog steeds naar mogelijkheden daar vanaf te komen. Zou het helpen als ik Windows 98SE opnieuw installeer over de oude heen, en misschien moet ik ook wel I.E. 6.0 verwijderen en opnieuw installeren? Wat is uw mening hierover?

gr. Rob

Het probleem is (lijkt) voorbij. Ik heb Internet Explorer 6.0 opnieuw geïnstalleerd (over de oude heen) en tot dusver heb ik geen foutmeldingen meer gehad.
Bedankt voor bemoeienis.
gr. Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan