Foutmelding msqlconnect

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeanmi

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2001
Ik heb een webwinkel opgezet met behulp van Oscommerce. Dit heeft allemaal perfect gewerkt.
Echter na aanschaf van een nieuwe computer, verschijnt er om een duistere reden, onderstaande foutmelding. Wat ik niet begrijp is dat de ganse zaak op de server stond en volgens mij toch niets te maken heeft met de lokale site op mijn PC.

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) in /public/sites/www.art24.be/winkel/includes/functions/database.php on line 19
Unable to connect to database server!

PHP:
function tep_db_connect($server = DB_SERVER, $username = DB_SERVER_USERNAME, $password = DB_SERVER_PASSWORD, $database = DB_DATABASE, $link = 'db_link') {
    global $$link;

if (USE_PCONNECT == 'true') {
      $$link = mysql_pconnect($server, $username, $password);
    } else {
      $$link = mysql_connect($server, $username, $password);
    }

if ($$link) mysql_select_db($database);

return $$link;
(De bewuste line 19 is deze, maar wat er mis is weet ik niet) $$link = mysql_connect($server, $username, $password);

Wie helpt er mij uit de nood. Alvast bedankt voor alle hulp.
Mvg,
Jeanmi

Weet je zeker dat het niet een toevalligheid is en dat je iets anders veranderd hebt?

Wat is de waarde van de DB_SERVER constante? Dat zou gewoon iets van 127.0.0.1 of 'localhost' moeten zijn.

Het lijkt me vreemd dat je website ineens reageert op een wijziging aan je lokale pc tenzij je per ongeluk je eigen pc al die tijd als database server hebt gebruikt maar dat moet dan toch wel een hele bewuste keuze geweest zijn...

Weet je zeker dat het niet een toevalligheid is en dat je iets anders veranderd hebt?

Wat is de waarde van de DB_SERVER constante? Dat zou gewoon iets van 127.0.0.1 of 'localhost' moeten zijn.

Het lijkt me vreemd dat je website ineens reageert op een wijziging aan je lokale pc tenzij je per ongeluk je eigen pc al die tijd als database server hebt gebruikt maar dat moet dan toch wel een hele bewuste keuze geweest zijn...

Ik kan een gedeeltelijk antwoord geven:
Ik ben zeker dat ik toevallig niets veranderd heb.
Wat de waarde van de DB_SERVER constante is, weet ik niet, ben hier een leek in.

Wat de derde vraag betreft, zal ik zo bondig mogelijk trachten iuit te leggen. Database is door een derde aangemaakt op mijndomein.nl. De site zelf heb ik opgezet met een link naar de webshop. Dit heeft allemaal prima gewerkt.
Een paar weken geleden crasht onherstelbaar mijn PC. Een nieuwe aangeschaft. Het enig verschil is dat het besturingssysteem voordien XP was en het nu draait onder Windows 7 Premium. Maar dat kan toch de foutmelding niet veroorzaken?
Mvg,
Jeanmi

In theorie is jouw webwinkel helemaal niet verbonden met jouw pc, en zou het dus echt niet uit moeten maken wat je allemaal doet met je PC (al steek je em in brand en dans je op de resten, dan zou je webwinkel nog moeten blijven draaien)

Gezien je zelf aangeeft een leek te zijn lijkt het me heel sterk dat je een wijziging gemaakt zou kunnen hebben waardoor je webserver en pc met elkaar verbonden zouden zijn (tevens zou dit problemen op de site moeten geven als jij je pc uit zou zetten)

Enige conclusie die ik kan trekken is dat iets of iemand aan je webserver heeft gezeten. Zijn er naast jezelf nog meer mensen met toegang en heb je bij je provider geinformeerd of zij iets veranderd hebben of gezien hebben dat mensen geprobeerd hebben erop in te loggen?

In theorie is jouw webwinkel helemaal niet verbonden met jouw pc, en zou het dus echt niet uit moeten maken wat je allemaal doet met je PC (al steek je em in brand en dans je op de resten, dan zou je webwinkel nog moeten blijven draaien)

Gezien je zelf aangeeft een leek te zijn lijkt het me heel sterk dat je een wijziging gemaakt zou kunnen hebben waardoor je webserver en pc met elkaar verbonden zouden zijn (tevens zou dit problemen op de site moeten geven als jij je pc uit zou zetten)

Enige conclusie die ik kan trekken is dat iets of iemand aan je webserver heeft gezeten. Zijn er naast jezelf nog meer mensen met toegang en heb je bij je provider geinformeerd of zij iets veranderd hebben of gezien hebben dat mensen geprobeerd hebben erop in te loggen?

Ik ben uiteraad niet de enige die toegang heeft, vermits een derde de database heeft opgezet en ik de site voor een vriend tot stand heb gebracht. Er zijn dus nog twee andere personen die over de inloggegevens beschikken. Probleem is misschien daar te zoeken, maar hiermee is de foutmelding natuurlijk niet opgelost. Enig idee wat er zou moeten gebeuren?
Mvg,
Jeanmi

Van de andere twee personen die over de inloggegevens beschikken ben ik 100% zeker dat deze niets onvrijwillig of moedwillig gewijzigd hebben.
I.p.v. een conclusie te trekken zou ik graag hebben dat je een oplossing aanbrengt, want met een hypothese geraak ik niet verder.
Mvg,
Jeanmi

Het enige wat de foutmelding zegt is dat hij niet kan verbinden via de opgegeven socket.

Kijk eens of de file bestaat waar hij naar verwijst?

Code:
/var/run/mysqld/mysqld.sock

Het enige wat de foutmelding zegt is dat hij niet kan verbinden via de opgegeven socket.

Kijk eens of de file bestaat waar hij naar verwijst?

Code:
/var/run/mysqld/mysqld.sock

En mag ik nederig vragen waar en onder wat ik deze file kan vinden?
Mvg,
Jeanmi

Misschien moet je eens contact zoeken met iemand in de buurt die er verstand van heeft en die er naar kan kijken... op deze manier zijn we nog heel lang bezig ben ik bang :/

De file staat op je webserver en ik heb letterlijk het pad ernaartoe gegeven...

Misschien moet je eens contact zoeken met iemand in de buurt die er verstand van heeft en die er naar kan kijken... op deze manier zijn we nog heel lang bezig ben ik bang

Met alle respect, maar met zo een antwoord vraag ik mij echter af, wat je hier op dit forum doet, als je eigen zo verheven voelt dat het je teveel lijkt om iets duidelijk uit te leggen aan iemand die er effectief weinig van kent. Ik kom er wel uit zonder je hulp

Kijk ik wil niet vervelend doen, maar het niveau waarop we nu werken is vergelijkbaar met iemand opbellen met de mededeling "mijn auto is kapot, kun jij het over de telefoon oplossen?"

Je bent gewoon beter en sneller geholpen met iemand die naast je staat en meekijkt als je al moeite hebt met een bestandje vinden op een webserver.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan