Foutmelding MySQL

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeanmi

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2001
Ik heb voor een vriend een website en webwinkel met OS Commerce opgezet. Geen probleem tot wanneer zijn provider Mijndomein.nl vroeg om een nieuw wachtwoord voor zijn database in te stellen. Zodra het nieuw wachtwoord was ingesteld kon er geen connectie meer worden gemaakt en kreeg ik de volgende foutmelding:

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user 'md16312db119531'@'172.16.25.34' (using password: YES) in /public/sites/www.art24.be/winkel/includes/functions/database.php on line 19
Unable to connect to database server!

Iemand enig idee hoe dit kan worden opgelost want de support van Mijndomein.nl is ook niet om over naar huis te schrijven.
In wil alleszins iedereen al bedanken voor wie mij op de juiste weg kan zetten.
Mvg,
Jeanmi

Wat mij opvalt is dat er staat: @'172.16.25.34'
Dat is een private adres. Mag ik aannemen dat de webserver en mysql server zich beiden op een private netwerk van mijndomein.nl zich bevinden en dat (dus?) ip-adres 172.16.25.34 is toegewezen aan de webserver én dat de mysql server ook een 172.16.x.x ip-adres heeft (mogelijk zelfs hetzelfde ip-adres, dus mysql en webserver op 1 (virtuele) server)?
Verder: Kijk eerst eens met de MySql beheertool die mijndomein.nl beschikbaar stelt (phpmyadmin?) je kunt inloggen op de MySql server met de gebruikersnaam en het (nieuwe) wachtwoord én dat je daar verbindingen vanaf (minstens) 172.16.25.34 toestaat voor die gebruikersnaam naar de database?

Is verschrikkelijk koffiedik kijken, zoals je merkt. Slecht dat mijndomein.nl (naar jouw zeggen) zo'n slechte support levert, want zij kunnen natuurlijk overal (veel) makkelijker bij...

Tijs.

Laatst bewerkt:
Heb je, nadat je het paswoord had aangepast bij Mijndomein, ook het paswoord aangepast in de configuratiebestanden van de website en van OsCommerce ?

Zo niet dan zal de webshop van zijn never nooit meer contact kunnen maken met de database.

Verder: Kijk eerst eens met de MySql beheertool die mijndomein.nl beschikbaar stelt (phpmyadmin?) je kunt inloggen op de MySql server met de gebruikersnaam en het (nieuwe) wachtwoord

Inderdaad via de server van mijndomein.nl lukt het mij door middel van gebruikersnaam en nieuw wachtwoord in te loggen. Maar daar zit ik vast, weet niet goed wat ik vervolgens moet doen, maar we komen dichterbij. Graag verneem ik iets meer, bedankt alleszins
Jeanmi

Onduidelijk is of je in de php code (danwel een of andere include- of instellingenbestand, oftewel waar het maar aangegeven/ingesteld stond) het oude mysql wachtwoord wel vervangen hebt door het nieuwe en daarna de website/webserversoftware wel geherstart hebt.

Meer tips heb ik niet, als ik ervan uit mag gaan dat (afgezien van dat ene wachtwoord) er niets aan de mysql server is veranderd.

Tijs.

het oude mysql wachtwoord wel vervangen hebt door het nieuwe en daarna de website/webserversoftware wel geherstart hebt.

Inderdaad dit heb ik gedaan, maar tevergeefs werkt nog niet. Ik ga nu nog een keer proberen een mail te sturen naar mijn domein.nl en hopelijk komt het in orde. Ik houd iedereen op de hoogte.
Prettig weekend, :cool:
Jeanmi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan