Foutmelding na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Lexe

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2010
Berichten
27
Beste forummers,

Als ik win7 boot krijg ik steeds de volgende melding C:\Users\ADMINI~1\361878.exe
ik heb dit nooit gehad. het gaat hier om een exe file, maar ik heb niets nieuws geinstalleerd
De PC boot volledig, maar geeft steeds de melding

Is dit gevaarlijk en op te lossen?

Mvg

De Lexe
 
Eerst de PC maar eens goed laten controleren door verschillende anti virus producten, lijkt mij
Welk av-product staat er nu op de PC?
 
En welke melding is dat? Zoiets als "Kan niet openen C:\Users\ADMINI~1\361878.exe"??
Indien ja, dan zal het bestand wel zijn geblokkeerd of verwijderd door je anti-virus/anti-malware software.
Check dan m.b.v. AutoRuns in het tabblad Everything of het daar genoemd wordt, en vink het overal waar je het tegenkomt uit. Herstart daarna de pc en kijk of de melding wegblijft.
Hint: Met Ctrl-f kun je zoeken, dus zoek naar 361878.exe op dat tabblad Everything.
Hint2: Blijf van de andere ingangen af, dus richt je in AutoRuns alleen op 361878.exe

Tijs.
 
Oplossing!!!

Beste Srpchulp

Heb idd eens mijn AV (ESET NOD 32) laten draaien die 2 bedreigingen kon vinden.
Het probleem was hiermee niet opgelost, maar zo is m'n pc al weer wat schoner en veiliger

De oplossing van dnties hielp wel, heb dat programma gedownload en gedaan zoals beschreven.
Interessant programma voor problemen naar de toekomst toe.

Dank voor jullie hulp:D

De Lexe
 
Als je autoruns interessant vindt, daar zie je dus alles wat opstart, dan vind je het volgende ook vast erg interessant.
Met Process explorer kan je beter zien wat er geladen is, en uitgebreider als taakbeheer.
Process monitor is erg ingewikkeld voor een leek, maar als je wat wil leren, moet je die ook eens proberen, je kan er in ieder geval een indruk mee krijgen wat er in je systeem gebeurd.
Daar gebeurd in 3 seconden meer dan bij de regering in een heel jaar.

Je ziet er veel programma's, als je op mijn handtekening klikt kom je op de site:
http://technet.microsoft.com/nl-NL/sysinternals
Je moet wel altijd goed uitkijken met deze geavanceerde programma's, zo ook met autoruns, je kan namelijk met 1 verkeerd vinkje controle verliezen over windows.
Ook kan je daar door verkeerde vinkjes uit te zetten iets uitschakelen waardoor je niet meer veilig bent.

Als je in Process explorer PACKED IMAGES ziet, kan dat duiden op besmetting.
 
Laatst bewerkt:
Autoruns

Dank voor de programma's Erik777
ik heb ze gedownload en bekijk ze eens.

Controle verliezen over Windows?
Kan ik het met die progs zo ver drijven dat gemaakte images (op ext hdd) niet meer zouden werken?

De Lexe
 
Beste De Lexe,

Het nadeel van dit soort programma's is dat ze zodanig geavanceerd zijn, dat je een systeem ermee kapot kan krijgen.
Als je voorzichtig bent met het klikken op iets zou het goed moeten gaan.
 
Mee eens, DJJoey. Dit soort programma's kan je maar beter niet adviseren aan mensen met te weinig Windos ervaring.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan