Foutmelding (naar aanleiding van virus)??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miranda00

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2008
Beste mensen. Nadat ik een mail (zonder bijlage) had geopend had ik een Trojan horse in de pc. Antivirus systeem heeft het gelijk in quarantaine geplaatst en verholpen. Nadien krijg ik steeds als ik de pc opstart een rare melding Windows kan het bestand msapps/msinfo niet vinden. Bij klik op OK verschijnt een volgende nieuwe melding. (Zie afbeelding) Weet iemand misschien wat hier aan de hand is en hoe dit opgelost moet worden?? Alvast dank voor uw reactie

Bijlagen

• foutmelding pc.gif
    foutmelding pc.gif
    293,1 KB · Weergaven: 64
Welke antivirus gebruik je ?
Want het kan zijn dat je een verkeerde hebt die het virus niet kan verwijderen

Het gaat om de aanroep van ene inf.exe in een bepaalde map.

Het bestand zul je met je anti-virus wel verwijderd hebben, maar de aanroep ervan zal niet automatisch door je anti-virus pakket verwijderd zijn.

Zoek m.b.v. het 'verrekijkersymbool' in AutoRuns in het tabblad Everything naar inf.exe
Zodra gevonden, uitvinken.
PC herstarten, en kijken of de melding nu wegblijft.

Succes,

Tijs.

[...]Goedbedoelde tip over malware-verwijdering[...]

Het is goed om de tip van Sims op te volgen, maar het is niet de oplossing van het directe probleem van Miranda00.

Het gaat in Miranda00's geval niet om een aanwezige besmetting, maar om een restant ervan, namelijk de aanroep van het besmette bestand. Het besmette bestand is reeds verwijderd via de normale anti-virus, alleen de aanroep moet nog weg uit de opstart-items van Windows.

Tijs.

Beste mensen,

Het probleem is opgelost!! Bedankt voor jullie tips!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan