Foutmelding #Name? in formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pitje1958

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2007
Een vraagje,

Ik heb een kruistabelquery waarin volgende staat.
Group afdeling shift supervisor aantal
Group by Group by Group by Group by count
row heading colum heading row heading row heading value

Als er in alle velden waarde staan >=1 dan krijg ik deze te zien in een formulier, maar als er bv: in colum afdeling geen waarde voorkomt dan krijg ik de melding in men veld van afdeling in het formulier #Name?. Wanneer er geen waarde is in afdeling toont de query deze ook niet. Normaal gezien zou in het formulier een 0 moeten staan. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen.

Beetje waarig verhaal; normaal gesproken blijft een veld in een kruistabel leeg als er niks in staat. Om te tellen in een kruistabel, kun je elk veld nemen. Pak dus een veld waarvan je zeker weet dat het niet leeg is, bijvoorbeeld het sleutelveld. Bij functies als <Som> en <Gemiddeld> moet je een numeriek veld gebruiken, maar aantallen zijn altijd hetzelfde. In een tabel met [Afdelingsnaam] en [Aantal medewerkers] bijvoorbeeld kun je niet Som([Afdelingsnaam]) maken, maar wel Aantal([Afdelingsnaam]). Dit zal hetzelfde opleveren als Aantal([Aantal medewerkers]). Dat uiteraard niet hetzelfde is als Som([Aantal medewerkers]).

Bedankt voor je reactie, inderdaad de layout van het bericht is onoverzichtelijk dit gebeurde bij het verzenden.

Groeten.

Tipje: als je een tabelletje maakt (in Word of zo) en 'm in een post plakt, kun je er een tabel van maken door er een Tabel tag omheen te zetten: [ Table ] aan het begin, en [ /Table ] aan het eind.
Zonder de spaties trouwens, maar dat is omdat de code anders als code wordt gelezen :)

Group afdeling shift supervisor Group
Group by Group by Group by Group by count
row heading colum heading row heading row heading value

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan