Foutmelding Nintendo 3DS bij opstarten gedownloade games op R4-kaartje

• Onderwerp starter Onderwerp starter llj
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

llj

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 dec 2012
Ik kocht een R4-kaartje met een heleboel games op. Deze kon ik zien op mijn scherm van mijn Nintendo 3DS, maar kon ze niet spelen, want hij blokkeert. Nou las ik ergens dat je een systeemupdate moet uitvoeren. Ik heb een systeemupdate uitgevoerd, maar nu geeft de nintendo een foutmelding.

Hallo,

Wat voor foutmelding precies?

Groetjes WDHBGS

Nooit een systeem update uitvoeren met een r4 kaart dan blokeert hij hem nintendo is ook wel slim maar welke error krijg je ?

De foutmelding is: Er is een fout opgetreden. Houd de POWER-knop ingedrukt om het systeem uit te schakelen. Lees de Nintendo 3DS-handleiding voor meer informatie.
Maar ik vind hier geen informatie over!

erkenbaar

ik heb het zelfde met de 3ds van onze zoon
hoe kan ik het oplossen
het is gekomen toen onze zoon een origineel spel speelde en deze om een update vroeg
een dag later stopte hij er de r4 kaart in en toen deed hij het niet meer
hij gaat er nooit mee op internet of zo als de r4 kaart erin zit
de updates worden alleen met origineel gekochte spelletjes gedaan

Laatst bewerkt:
Door de update komt er een beveiliging op, waardoor R4DS en dat soortige game-cartridges niet meer werken.
Dus je moet proberen om te downgraden.

Ik heb dus hetzelfde probleem. Met mijn stomme kop:evil:...heb ik een update gedaan met de r4 erin snif:(.
Ik weet het, dat moet je nooit doen.....

Helpt het wellicht om deze melding/ beveiliging te omzeilen, als ik bestanden op een sd kaartje zet (die standaard bij de 3ds geleverd wordt, waar de systeemgegevens van de 3ds op staan) van een andere 3ds, die nog nooit een update heeft gehad.

@Wolf73, nee, waarschijnlijk niet.
Maar je kan volgens mij niet meer downgraden...

kaart

Hallo
volgens mij is hij na updaten gewoon niet meer te gebruiken. Ik heb het ook een keer gehad en toen heb ik een nieuwe gekocht.
Je kan proberen om de micro kaart te formateren (de spelletjes kun je eerst even opslaan) en vervolgens de software opnieuwe downloaden en er vervolgens de spelletjes er weer op zetten.
Maar nogmaals na updaten R4 kaart valt er volgens mij niks meer te redden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan