Foutmelding Onbekende database-indeling (padnaam\...mdb)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeans13

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 okt 2006
Al jaren lang maak ik gebruik van een access-database om de ledenadministratie van een sportvereniging te voeren. De database is met wat simpele Visual Basics geprogrammeerd, maar hij doet alles wat ie moet doen perfect (nota's berekenen,verschillende lijsten genereren enz.) Paar weken terug is er een stroomstoring geweest, waarbij de server waar de database op stond is gecrasht. Veel data kon nog gered worden, waaronder de database.
Alleen geeft ie nu bij het opstarten de volgende foutmelding:
onbekende database-indeling dan de padnaam en naam van het bestand.
database comprimeren en herstellen werkt niet.
Ook kan de gegevens niet via Excell benaderen.

Heeft iemand een idee/oplossing hiervoor? Je zou me erg blij maken :p

Jeans

Ik zal maar niet vragen of je een back up hebt.

Maak een nieuwe database aan en importeer alle objecten, Tabellen, Queries, Formulieren. Macro's en modules, voor zover aanwezig. Bied dit geen oplossing. Doe hetzelfde per object en controleer na ieder object of die werkt.

Laatst bewerkt:
Bedankt, maar helaas lukt het niet

Bedankt voor je reactie. Nee, vraag dat maar niet :(
Ik heb me al menig keer voor m'n kop geslagen. De backup stond ook op die harde schijf, hoe suf is dat.
Maar helaas, jouw oplossing lukt niet. Na het kiezen van het bestand waar ie de externe gegevens op moet halen, geeft ie meteen weer de melding Onbekende database-indeling.....
Het rare is dat het bestand wel .mdb als extensie heeft en dat ik in de verkenner wel zie dat het een access database toepassing is.

Nog andere ideeën?

Mvg, Jeans

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan