• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

foutmelding onleesbaar: dus pivottbale1.xml-onderdeel verwijderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

apspensioenteam

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2015
Ik heb een groot bestand waarin ik vanuit een basistabblad meerdere draaitabellen aan heb gemaakt.
De vorige keer heb ik wijzigingen doorgevoerd die bij opnieuw openen leiden tot de foutmelding dat zaken onleesbaar zijn en vraag of ik wil herstellen.
Wanneer ik herstel is mijn laatst aangemaakt draaitabel tot kale tekst verworden en krijg ik lange melding waarin aangegeven wordt dat pivottbale1.xml-onderdeel is verwijderd.
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes"?>
<recoveryLog xmlns="http://schemas.openxmlformats.org/spreadsheetml/2006/main"><logFileName>error437800_03.xml</logFileName><summary>Er zijn fouten aangetroffen in bestand S:\APS\Samen\BIBLIOTHEEK\RELATIEBEHEER APS\2015 Analyse portefeuille.xlsx</summary><removedFeatures summary="Hier volgt een lijst van verwijderde functies:"><removedFeature>Verwijderde functie: Draaitabelrapport van het onderdeel /xl/pivotTables/pivotTable2.xml (Draaitabelweergave)</removedFeature></removedFeatures></recoveryLog>
Versie Excel 2010.

Wat heb ik vorige keer gedaan?
Ik heb een tabladA met data (25.000 rijen, 30 kolommen)
Vandaar uit heb ik draai1 gemaakt.
Vervolgens heb ik draai2 gemaakt door kopie van tabblad draai1 te maken.
In draai2 wordt door collega gewerkt.
Omdat wijzigingen in draai1 ook leidden tot zelfde wijzigingen in draai2, heb ik draai3 vanuit tabbladA gemaakt en draai 1 verwijderd.
Alles werkte gewoon, bestand opgeslagen.
Bij opnieuw openen krijg ik dus bovenstaande meldingen.
Draai2 blijft goed functioneren, draai3 wordt kale tekst.
Als ik draai3 verwijder en draai 4 aanmaak gebeurt precies hetzelfde.
Ik kan in draai4 werken, maar na opslaan wordt er weer kale tekst van gemaakt.

Ik heb al deze handelingen ook gedaan in een nieuw bestand dat zijn data vanuit tabbladA van originele bestand ophaalt.
En dan blijft alles werken.

Wat kan de oorzaak zijn, maar nog belangrijker, hoe los ik het op waarbij ik in een bestand kan blijven werken?
Het bouwen van tabbladA is heel veel werk, dus van scratch af opbouwen is geen prettig vooruitzicht.

Alvast hartelijk dank,
Monique

Laatst bewerkt:
Het is een bug in Excel m.b.t. de XML structuur van het Open Document Format. Sla het goed werkende bestand op als .xlsb (Binaire werkmap). Dan kan je er gewoon in werken en loop je niet tegen die bug aan. Het document zal dan tevens een stuk kleiner zijn en veel sneller laden.

Laatst bewerkt:
Als ik opsla naar 2015 Analyse portefeuille binair.xlsb.xlsx krijg ik dezelfde foutmelding en heb ik weer kale tekst.
Als ik de naam aanpas naar 2015 Analyse portefeuille binair.xlsb krijg ik de melding dat de extensie niet juist is.
Wat doe ik verkeerd?

Laatst bewerkt:
Je moet hem niet opslaan als binair.xlsb.xlsx want dan is het nog steeds een xlsx. Je moet in het Opslaan als menu kiezen voor het opslaan als binair bestand en dan wordt het geen .xlsx maar een .xlsb

Sorry, heb echt twee linkerhanden als het daarom gaat.
In de tussentijd had ik jou aanwijzing zelf ook bedacht en uitgeprobeerd of het werkte, maar helaas krijg ik toch dezelfde foutmelding bij het opnieuw openen.

Dan heb je toch nog iets niet goed gedaan want een .xlsb bestand is een binair bestand en kan dus nooit een foutmelding m.b.t. xml geven.

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes"?>
<recoveryLog xmlns="http://schemas.openxmlformats.org/spreadsheetml/2006/main"><logFileName>error673240_01.xml</logFileName><summary>Er zijn fouten aangetroffen in bestand S:\APS\Samen\BIBLIOTHEEK\RELATIEBEHEER APS\2015 Analyse portefeuille binair.xlsb</summary><removedParts summary="Hier volgt een lijst van verwijderde onderdelen:"><removedPart>Verwijderd onderdeel: /xl/pivotTables/pivotTable2.bin-onderdeel. (Draaitabelweergave)</removedPart></removedParts></recoveryLog>

Kan er niet meer van maken...

Ik zie wat je bedoeld. Dan zou ik het zo ook niet weten helaas.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan