foutmelding: onvoldoende geheugen

• Onderwerp starter Onderwerp starter rickt
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rickt

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2008
Ik ben een leek op computergebied, maar wil toch eerst proberen hetvolgende probleem opgelost te krijgen, maar kom er niet uit.

Ik krijg het vermoeden dat er iets niet helemaal goed gaat met mijn interne geheugen. Ik gebruik vaak lightroom en photoshop tegelijk, redelijk grote programma's, maar dat zou mijn computer aan moeten kunnen. Hier alvast mijn computergegevens: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q8200 @2,33GHz 4,00GB RAM en draait op windows 7 32 ultimate.

ik krijg dus sinds kort zowel meldingen in lightroom als in photoshop dat, als ik bijv. een foto van lightroom naar photoshop wil exporteren, te weinig geheugen heb. Ook als ik een foto in photoshop wil opslaan als groot bestand krijg ik die melding.
screenshot onvoldoende ram2.jpg

Nou heb ik wel het een en ander bekeken in taakbeheer, maar ik wordt daar zelf met mijn gebrekkige kennis niet veel wijzer van. ik heb wel een screenshot gemaakt via broncontrole:
screenshot onvoldoende ram1.jpg

voor zover ik begrepen heb, is van de 4 gig 3,5gig beschikbaar. ik zie ook dat er 2355mb in gebruik is, maar dart er ook nog 1182mb stand-by is. beschikbaar is 0mb.
dit is voor mij al niet te begrijpen.

Ik heb al programma's als RAMMap gebruikt om standby op te schonen, en ccleaner... maar dit helpt niet echt. Ook heb ik al werkgeheugen aan beide programma's veranderd van normaal naar hoog.

Ik heb sinds 3/4 jaar windows 7 opnieuw geinstalleerd, ook wegens steeds trager worden... maar nu is het echt niet meer te doen.

iemand een oplossing voor dit probleem? (hopelijk in een beetje begrijpbare taal en indien van toepassing in een soort van stappenplan)?

alvast bedankt!

groet, rick

Een 32 bits systeem kan slechts overweg met 3 gb Ram. Ook al zit er 4 gb Ram in!