heb je automatische updates aan staan? zo neej, zet die eens aan en kijk of die het wel doet, dan heb je iig alle essentiele updates. en misschien repareerd dat dan ook jou probleem. als die het ook niet doen ga ik het verder weg zoeken.
welke internet browser gebruik je? IE7 zo niet dan probeer eerst IE7 los van de microsoft site te downloaden.
en hoe ga je naar de site? ga anders eens naar configuratie scherm>windows update (links midden)
welk besturingssysteem heb je? XP? heb je al sp3? zo niet dan zou ik die eerst los downloaden van de microsoft site.
hier al gekeken?
http://support.microsoft.com/kb/836941/nl
volgens deze uitleg kan het dus aan de verbinding liggen. kijk eerst of je wel internet verbinding hebt wat je waarschijnlijk wel hebt anders had je hier niet gepost.
kijk of je nog andere firewalls aan hebt staan, anders dan de windows standaard firewall. des noods schakel alle firewalls uit.
wees er zeker van dat je niks aan het downloaden bent of andere dingen doet die veel breedbandte vereisen.
kijk of je geen download versnellers of andere internet versnellings programma's gebruikt. zo ja schakel deze uit.
voeg de Microsoft Update site en de Windows Update site toe aan vertrouwde/trusted websites.
zit je ergens anders als thuis dus bijv op het werk dan kan het aan de proxy instellingen liggen. schakel de proxy tijdelijk uit.
p.s.
ik heb een tooltje wat (bijna)alle problemen qua windows update fixt maar ik moet ff kijken of ik die op internet kan vinden/zetten.