• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutmelding opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rabberzzz

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2018
Mijn excuses dat ik uit privacy redenen het werkblad waar het om gaat niet kan uploaden.

Het probleem doet zich sporadisch voor bij het (automatisch) opslaan van het werkblad. Opslaan lukt namelijk niet, met allerlei foutmelding tot gevolg. Hieronder daar meer over.

Ineens op een dag wanneer ik het bestand open kan ik maar zo de onderstaande melding krijgen.
Foutmelding voor het opslaan.jpg

Echter opslaan op een andere naam kan ook niet want dan krijg ik uiteindelijke de volgende melding.
Foutmelding na opslaan na op doorgaan te hebben geklikt.jpg

Met de volgende foutmelding/log.
korte toelichting op de foutmelding.jpg

In mijn zoektocht naar de problemen door te vergelijken met andere werkbladen waar ik dit niet krijg is dat de worksheets twee extra _xfln erros geeft, namelijk _XFLN.COUNTIF & _XFLN.IFERROR. Die enkel in NameManager worden getoond.
Name Manager.jpg

Ik probeerde deze bereiknamen handmatig te verwijderen, want via NameManager lukt dit niet. Een tijdje geleden had ik op het internet een VBA code gevonden om deze bereiknamen 'zichtbaar' te maken in 'Namen Beheren', deze lijkt veel op de code hieronder maar in deze werkblad werkt dit in ieder geval niet.

Code:
Sub ShowNames() 
 Dim nName As Name 
  For Each nName In ThisWorkbook.Names 
   nName.Visible = True 
  Next nName 
End Sub

Dus ik wilde onderzoeken waardoor die _xfln foutmeldingen van komen, klaarblijkelijk als je een oude versie hebt, echter na dit te hebben gechecked kom ik erachter dat ik in een meest recente versie werk en niet werk ik in een 97-2003 versie waaruit ik concludeer dat het hier niet aan zou liggen.

Tot slot wil ik het volgende gegeven delen wat te maken heeft in mijn zoektocht naar de compatibiliteitsproblemen. Hieronder een greep uit de vele meldingen die ik ontvang na een controle.
_xfln NAAM foutmelding.jpg

Dus het _xfln verhaal loopt een beetje dood voor mij, dus ik kan niet uitsluiten of dit het probleem veroorzaakt.

Ik dacht wat als het niet met het volgende te maken kan hebben maar met iets anders, toen ging ik het zoeken bij recent toegevoegde VBA modules.
En het vreemde hiervan was dat ik de modules niet meer zichtbaar kon maken zie hieronder. En als ik een module wil toevoegen dat het bestand crashed. Lijkt mij ook niet juist?
Geen modules zichtbaar.jpg

Een andere mogelijkheid om in ieder geval die _xfln errors te verwijderen is het bestand behandelen als een 97-2003 versie zo lijkt het, maar hoe pas ik volgende code aan?

Code:
=AANTALLEN.ALS(KNVBNIEUW_OnderzoeksaspectenTable;"X")

Ook heb ik alles overgezet naar een andere bestand, maar ondanks dat kan ik alsnog ineens de melding krijgen dat het bestand niet opgeslagen kan worden. En het overzetten van de ene naar een nieuwe werkblad daar ben ik snel een uur mee bezig vanwege meerdere tabbladen die ik opnieuw moet aanmaken met 'gegevens ophalen', verschillende VBA codes overzetten en alle formules waar de verwijzing blijft staan die handmatig te verwijderen (stuk op 50).

Is iemand bekend met dit probleem? Of is er nog meer informatie wenselijk?

Draai deze code eens die gedefinieerde namen met een fout verwijderd.
Code:
Sub hsv()
Dim nm As Name
 For Each nm In Application.Names
  If InStr(nm, "#") > 0 Then nm.Delete
 Next
End Sub

Dank voor je bericht.

Helaas ik krijg deze foutmelding:
Foutmelding deleting.jpg

Op deze regelnummer:
Foutopsporing deleting.jpg

Vreemd hier niet, dan moet je het bestand misschien voorzien van fictieve namen en plaatsen.

Je hebt toch geen MAC?

Nee ik werk op een windows 10 machine.

wat bedoel je precies met voorzien van fictieve namen en plaatsen?

Toevoeging op de foutmelding.
Het lijkt op dezelfde foutmelding die ik met een andere code kreeg om de bereiknamen over te zetten naar een andere werkblad. Ik heb verschillende bereiknamen van zonder _ en met _ voorbeelden: "typekeuring" & KNVBNIEUW_(hier de bereiknaam)(x 400+)

Vraagje: kan het niet kunnen opslaan van het bestand puur daar mee te hebben, ook als het eerst wel werkt en vervolgens ineens niet?

Ik bedoel het bestand plaatsen met fictieve gegevens.
Ik heb ook geen gedefinieerde namen die beginnen met een underscore "_".

Nee, ik vermoed niet dat het daarom niet wil opslaan.

Aaah dat bedoel je, ja klopt ik gebruik fictieve namen. Dit vanwege de add in Excel to Word. De bereiknamen/tabellen/grafieken worden via die weg in een rapport gezet.

Een andere vreemde ervaring is dat wannneer ik het bestand wil openen via onedrive vanaf de werkdevices(android toestellen) dan krijg ik de foutmelding in excel dat "het bestand niet is gevonden in office. Het bestand is mogelijk verplaatst of verwijderd, of de naam van het bestand is gewijzigd". Echter als ik de backup in een andere directory open dan opent excel die wel, zet ik de backup bestand in de juiste map dan opent excel het bestand wederom niet met dezelfde foutmelding als hierboven. Is dit toeval of heeft dit te maken met de fout als in niet kunnen opslaan?

Je probleem komt in ieder geval NIEt door de xfln namen, dat zijn door Excel beheerde namen die te maken hebben met backwards compatibility voor functies die in oudere versies van Excel nog niet aanwezig zijn.

Oké even _xfln daargelaten, heb je een ander idee waardoor mijn foutmeldingen komen, in welke hoek ik het kan zoeken?

Alle hoeken :-)

- zijn er veel cel stijlen (Start tab, Cel stijlen kezuelijst)
- namen met fouten (kan je met mijn Name Manager simpel zien, en die gebruik je zo te zien al)
- koppelingen die niet meer werken (Gegevens, Koppelingen bewerken)
- gebruik je veel voorwaardelijke opmaak regels?
- Kijk ook eens naar de connecties, zijn het er veel, werken ze allemaal, ...
- Waar brengt control+End je op ieder tabblad?
- Gebruik je User Defined Functions (VBA functies die je vanuit cellen gebruikt in formules)?

Alle hoeken :-)

- zijn er veel cel stijlen (Start tab, Cel stijlen kezuelijst)
wat wordt bedoeld met start tab? En met cel keuzelijst wordt bedoeld standaard, getal, datum etc?
- namen met fouten (kan je met mijn Name Manager simpel zien, en die gebruik je zo te zien al)
Als de template leeg is wel, ingevuld niet/veel minder, zou dit effect kunnen hebben op het niet kunnen opslaan?
- koppelingen die niet meer werken (Gegevens, Koppelingen bewerken)
Koppelingen van andere sheets volledig verwijderd, enkel gegevens ophalen nog
- gebruik je veel voorwaardelijke opmaak regels?
wel heel veel eerlijk gezegd, ik heb iets gelezen aan een max aantal voorwaardelijke cellen?, maar ik dacht ook dat dit voor mijn versie excel bestand geen probleem zou veroorzaken
- Kijk ook eens naar de connecties, zijn het er veel, werken ze allemaal, ...
- Waar brengt control+End je op ieder tabblad?
ga ik checken, kom ik wel/niet op terug? Morgen/overmorgen ga ik hiermee verder mocht je nog meer hoekjes hebben dan hoor ik dat graag :-)
- Gebruik je User Defined Functions (VBA functies die je vanuit cellen gebruikt in formules)?
Ik vermoed van niet. De vba functies zijn ervoor om de status ervan 'gedaan of in behandeling' te exporteren naar een totaaloverzicht van alle projecten. Die dan naam van de test en projectnummer gebruikt om het in het totaaloverzicht in de juiste cel te laten plaatsen

Haha dit wordt er zo'n eentje van gij zoekt en gij zult vinden.
Ik heb wat vragen/opmerkingen hierboven in het rood beschreven.

Zoals hierboven aangegeven ervaren wij last van niet kunnen openen van Office bestanden op de android toestellen, zijn meer mensen die daar toevallig last van hebben? Heb een melding gedaan via de app.

De start tab, de eerste tab van het lint na de tab bestand. Daarop staat een keuzelijst genaamd cel stijlen.

Pas op, hoe heb je die koppelingen verwijderd?
V. O. Kan problemen geven, vooral als r veel dubbele zijn. Ga eens kijken in de lijst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan