Foutmelding opstarten: Fout tijdens laden van besturingssysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruud1984

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2004
Beste mensen,

Situatieschets:
De computer was erg traag geworden, verder stond er een hoop rommel op van een afgelopen 4 jaar. Tijd dus om hem eens lekker helemaal op te schonen! Met een windows XP cd-rom heb ik (geprobeerd) windows XP opnieuwe succesvol te installeren. Heb eerst alle partities verwijderd en toen op 1 partitie (uitgebreid) windows XP geinstalleerd. Ging allemaal prima. Als ik echter de computer opnieuw opstart krijg ik de melding "Fout tijdens laden van besturingssysteem". Euh, en nu?

Op basis van de bovenstaande situatieschets heb ik de volgende vragen:
1) Is de harde schijf nu helemaal geleegd?
2) Is windows al geïnstalleerd?
3) Hoe kan ik deze foutmelding verhelpen en windows verder succesvol installeren?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Ieder alvast bedankt voor de hulp!

Groeten,
Ruud

Ik zou zeggen : Formatteer de nieuwe schijf opnieuw.
Maak twee partities aan, dus je D:/ voor back-up zeg maar.

Groottes moet je zelf bepalen, doe ik niet voor je. (Weet nog niet eens hoeveel je hebt)

Als nogmaals een herinstallatie niet helpt weet ik het ook niet meer!
Ik weet in ieder geval wel te melden dat als je goed hebt geformatteerd in het begin er weinig fout kan gaan.

Succes! :rolleyes:

Bedankt voor je reactie. Even een aanvullende vraag dan: Hoe formateer ik goed volgens jou? Ik heb nu dus gewoon opnieuw (over de oude installatie) geinstalleerd. Is hier dan goed geformateerd? Hoe kan ik anders het beste alles goed formateren?

Alvast bedankt voor je reactie!

Ja, dat kan inderdaad. Het kan gewoon zeg maar ''overschrijven''.
Maar het kan ook middels je schijf van de eerste besturingssysteem, het formatteren.

Oftewel : Ja, dat is goed geformatteerd. Maar nog veiliger is via de CD van het besturingssysteem zelf.

Ik heb ook inderdaad volgens de CD geformateerd. Dit betekent dus dat dit goed is gebeurt. Maar hoe kom ik nu van deze foutmelding af? Op internet las ik iets over de instellingen van de BIOS? Kan iemand mij hierbij helpen?

Zoals ik misschien al eerder heb gezegd;

Als een normale formatie niet goed gaat, even je oude besturingssysteem weer instellen. Dan vervolgens nogmaals proberen.

Ik ben een leek....

Ik had windows XP er op staan, heb met cd-rom van XP geformateerd en meteen dus opnieuw geinstalleerd. Hoe kan ik dan even mijn oude besturingssysteem instellen?

Dat is pas bizar. Ik neem aan dat de computer perfect is geformatteerd, zonder fouten. Nu wil je hetzelfde besturingssysteem installeren en dan is er een fout.

Ik kan nu niet zeggen : Zet er iets anders dan XP op.

Ik hoop dat iemand anders hier iets meer van weet..

Even nog een vraagje : Heb je garantie? Neem anders even contact op met de Winkel van Aankoop. :confused:

Ik ben zelf ook nog druk aan het zoeken, volgens een aantal internetsites kan het aan de mbr liggen. Ik zou dan iets moeten doen met de optie fixmbr, maar heb dus geen flauw idee hoe dit moet. Misschien dat ik bij iemand een belletje heb doen rinkelen zodat die persoon mij verder kan helpen?

Kun je opstarten met je Xp schijf?

Zoja, ga naar de r van repair. Dan krijg je een DOS scherm.
Voer daar de code in.
Zonee, dan heb je niet veel aan de code. :eek:

Een paar vraagjes:

Was de installatie helemaal afgerond? Of was hij gewoon tijdens de installatie de PC aan het rebooten (dat gebeurt een paar keer tijdens de installatie).

Kun je wel booten vanaf de XP installatie CD?

Computer dateert uit 2004, daarom besloten om het rigoreus aan te pakken...

Heb nieuwe harddisck (500gb) en 2 GB extra werkgeheugen aangeschaft, nu alles geinstalleerd en draait weer als een tierelier. Toch bedankt voor de hulp!

Oké Ruud, graag gedaan voor de hulp. Fijn te horen dat het weer is gerepareerd! :)

Vraag mag op opgelost worden gezet.
Rechtsonderaan het scherm. :thumb:

Fout tijdens laden besturingssysteem vanaf CD

Hallo allemaal,

Ik heb een Packard Bell Imedia 5183 met XP installatie.
Laatst kreeg ik ineens een kritieke fout waardoor Windows helemaal niet meer wilde opstarten.

Ik heb hetzelfde probleem als Ruud1984. Ik krijg de melding 'Fout tijdens het laden van besturingssysteem'. Ik krijg deze melding echter zowel bij het booten vanaf de harddisk in BIOS als vanaf Windows CD (origineel).

Ik heb de BIOS op default gezet na ook LBA op mijn harddisk te proberen maar niks wil werken. Heeft iemand nog goeie tips voor de BIOS?
Ik heb mijn bestanden op de schijven al opgegeven dus een schone installatie is ook prima.

Het is niet de bedoeling om in iemand anders zijn topic een vraag te stellen.
Daarnaast is het ook een al wat ouder topic.

Graag een nieuwe vraag stellen, deze gaat op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan