Foutmelding opvangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartijnWils

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
Hallo allemaal,

ik moet voor mijn stage een programma maken. dit lukt allemaal maar ik heb een probleem.

ik heb een keuzelijst gemaakt en als er een item ingegeven wordt en dat bestaat niet in die lijst dan geeft die een foutmelding. Dit doet Access vanzelf en dit heb ik niet ingesteld.

nu moet ik zorgen dat de foutmelding niet weergeven wordt maar gewoon direct terug naar de keuzelijst gaat om een nieuw item in te voeren of te kiezen.

iemand een idee hoe dit moet ?

alvast bedankt

Ik moet een programma maken dat wanneer je de artikelcode ingeeft in een keuzelijst met invoervak, bijvoorbeeld artikelnummer 1000

dat er dan op een formuliertje in textboxen: de prijs, de omschrijving en de artikelcode komt.

Nu die keuzelijst staat vanboven in de koptekst en daar kan ik alleen een artikelcode ingeven. dus nu wil ik dat als ik bv: dddd intyp (dat niet in die keuzelijst staat) dat het programma dan niet zegt dat het item niet in de lijst staat maar gewoon direct terug naar de keuzelijst gaat zonder een melding.

nog iets: ik ken nik van VBA code en werk er ook niet echt mee

De tekst die u hebt ingevoerd is geen item in de lijst Access = de melding die niet mag verschijnen

Laatst bewerkt:
Een keuzeveld gebruik je niet voor niets. Dan beperk je de keuze van de gebruiker middels de lijst!

Alternatief is een 'gewoon' invoerveld.

Ik heb in de bijlage wel een keuzeveld gebruikt van patienten (simpel testvoorbeeldje). Als je een patient kiest, waarvoor geen onderzoek is vastgelegd, krijg je een melding. Bestaat deze wel, dan krijg je de datum van het onderzoek.

Nogmaals, heel erg simpel, maar misschien kan je het gebruiken.

Gerard

Bijlagen

Volgens mij begrijp je me niet goed,

het programma werkt op en top en het is normaal dat hij een melding geeft als het item niet in de lijst voor komt. het probleem is dat mijn baas wilt dat die melding NIET komt en dat hij als het item niet in de lijst staat gewoon direct terug gaat naar de keuzelijst om iets in te geven. zonder een melding

In de celeigenschappen van het keuzeveld 'Alleen in lijst' op Nee zetten.

(+ prijsgegevens in subformulier; als artikel niet wordt gevonden, worden er geen prijzen getoond)

dit had ik ook al geprobeerd alleen zegt die dan dat, dat niet gaat omdat mijn keuzelijst met invoervak bestaat uit Artikelcode + ID (van database)

maar dat ID is niet weergeven, maar als ik doe wat jij zegt krijg ik daar een melding over

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan