foutmelding outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbert1978

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Bij mijn mail van chello krijg ik als ik in outlook express ene email wil versturen de volgende foutmelding:

Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is r.dieperink@xs4all.nl. Onderwerp 'ghfujy', Account: 'mail.chello.nl', Server: 'mail.chello.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 relaying mail to xs4all.nl is not allowed', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

Het ontvangen van mail lukt wel. Nu heb ik helpdesk gebeld, die zeggen: code 550 dat is waarschijnlijk dat je email adres geblokkeerd is omdat je spyware of virus hebt verzonden (beetje vreemd, nooit gehad, en nu heb ik mn abo opgezegd bij chello en krijg ik dit opeens).

Nu probeerde ik via de webmail van chello een email te versturen, dat lukt wel, dus begin ik toch te twijfelen of dit emailadres wel geblokkeerd is.

Op zowel mn gewone pc als mn laptop heb ik hetzelfde probleem dus het is geen softwarematig probleem.

Kan het zijn omdat ik op moment al aangesloten sta bij xs4all, dat mail van chello daarom niet wil verzenden omdat hij ipadres heeft wat niet van chello is? Of wat kan het anders zijn?

Beste Robbert

Dat hoef ik je toch niet uit te leggen.

De meeste providers laten niet toe dat je mail verstuurd via een andere provider.

Dus als beide accounts zijn aagemaakt in outlook klik je op het pijltje aan het einde van "van:" (jouw email adres) en klik je op degene die hoort bij deze nieuwe provider.

Je kunt hem ook bij accounts als standaard instellen.

Eric.

ja meestal verstuur ik het ook via mn nieuwe email hoor maargoed. Ik dacht ook wel dat het hiermee te maken zou kunnen hebben, maar bij chello ontkenden ze dit, dat dat niet kon als je via andere provider ingelogd stond, maar ik wou het ff zeker weten

Dat vind ik ook gek

Ik begrijp niet dat ze dat bij chello zeggen, maar misschien wist degene aan wie jij het vroeg zelf niet wat je bedoelde.

Het is echter logisch dat ze geen zin hebben traffic voor een andere provider via hun server te laten lopen.

Eric.

hetzelfde probleem

ja,ik krijg deze melding ook opeens terwijl ik al jaren met mijn zonnet email adres via outlook verzend.
Mijn internet is ook van chello......
Vraag me af hoe het komt dat opeens sinds gisteren het niet meer mogelijk is om emails te verzenden.
Hoe los je dit op ?
Het is mij niet helemaal duidelijk als ik microsoft support lees

Zoals ik al zei

Dit staat bij de uitleg van MS

Opmerking Sommige internetproviders staan geen berichtenroutering via een andere SMTP-server toe terwijl u met hun netwerk bent verbonden. In dat geval vervangt u de SMTP-server voor de andere internetprovider of de andere e-mailaccount door de SMTP-server van de internetprovider die u gebruikt om toegang tot internet te krijgen.

Het staat er wat krom, maar ze staan het niet toe om naar een andere SMTP server te gaan.

Ze vinden dat je maar verbinding met zonnet moet maken om van hun SMTP server gebruik te kunnen maken.

Overigens zonnet laat ook niet toe dat ik andere servers gebruik.

Eric.

P.S. @RobCindy Je kunt dus wel ontvangen maar voor zenden moet je even op het pull down button klikken en je Chello account kiezen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan