Opgelost Foutmelding Outlook

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

willema

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2005
Hey allen,

wanneer ik een mail wil beantwoorden krijg ik in veel gevallen net voor Opslaan of Verzenden de foutmelding:
"Het item kan niet worden opgeslagen omdat dit door een andere gebruiker of in een ander venster is gewijzigd."

Heel vervelend, want vaak ben je daarna al wat je reeds getypt hebt gewoon kwijt.
Wat wil die foutmelding zeggen? Wat doe ik verkeerd?

Dag RogerS,
Versie 2412 (build 18324.20168)
is een onderdeel van mijn Microsoft 365 abonnement en updates zijn up-to-date.

Maar ook in alle eerdere versies had ik dit probleem.

Ik weet ondertussen hoe het komt en ik denk dat dit één van de vele onhandigheden zijn in Outlook. In combinatie dat ik het al langer verkeerd gebruik. En een oude vos krijgt moeilijk nieuwe manieren geleerd ;-)
Ik probeer het even uit te leggen (weet niet of het duidelijk zal zijn)
- Als je een nieuwe mail start, dan opent die zich meteen in een apart venster waarin je kan beginnen typen en alle functies voor opmaak hebt.
- Als je echter een bestaande mail wil beantwoorden krijg je dat venster niet meteen. Je moet dubbelklikken op die mail en dan pas op beantwoorden klikken.
Ik had de gewoonte om een mail te kiezen en op reply te drukken. Dan kan je beginnen antwoorden in het voorbeeldvenster. Maar als je dan verder gaat in een apart venster, dan zijn er zogezegd twee versies in omloop en kan hij de laatste versie niet opslaan, versturen, enz...

Wat natuurlijk volkomen logisch is. Lijkt mij dat je deze gewoonte, waarvan je nu ondertussen wel weet dat die niet werkt, moet afleren :). Al kan ik deze mate van koppigheid absoluut waarderen! :D.

Sowieso is het handig om, als je een mail die je aan het opstellen bent (of dat nu een reply is of niet) te sluiten als je hem tijdelijk even kwijt wil. De mail staat dan in je Concepten en kun je van daaruit gewoon weer openen om verder te gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan