Foutmelding probleem met harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heavenlyangel

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2004
Berichten
41
Vanochtend heb ik op mijn computer met windows 7 een melding gekregen dat er een probleem met de harde schijf is. De computer is nog maar half jaar oud, en wordt alleen voor 1 programma gebruikt. Hij heeft wel verbinding met internet, maar er wordt niet mee gesurft. Ik heb de melding 2 keer weggeklikt, en nu springt hij net weer tevoorschijn met een derde optie: mij niet meer over dit probleem vragen (niet aanbevolen)

Wat moet ik hiermee? Er staat niet specifiek bij wat er nu aan de hand is, en het enige wat ik kan doen is een back up, m.a.w. hij gaat sowieso kapot ofzo?

In de melding staat:
Er is een probleem met de harde schijf gevonden.
Maak onmiddelijk een back-up van uw betanden om gegevensverlies te voorkomen en neem vervolgens contact met de computerfabrikant op om te bepalen of de schijf kan worden gerepareerd of moet worden vervangen.
Het back-up proces starten
Vraag mij later opnieuw
Mij niet meer over dit probleem vragen (niet aanbevolen)
 
http://www.hdtune.com/download.html
Download de gratis versie niet de test uitvoering en kijk wat smart ervan vind.

Overigens heb je nog garantie en kun je daar aanspraak op maken of het moet een 2e handse zijn te zien aan W7.
Alles kan stuk, maakt niet uit hoe oud iets is.
 
Domme vraag, maar hoeveel ruimte neemt een backup ongeveer in (usb stick voldoende?), en hoelang zou het ongeveer duren? Computer is momenteel in gebruik (kantoor), en ik kan wel heel even zonder, maar niet uren. Dan maak ik namelijk snel een back up, en vanavond als we gesloten zijn download ik dat programma en kijk verder.

Heb wel vaker een klein probleem met een computer gehad, maar nog nooit op zo'n vage manier, geen uitleg hoe en wat.
Iemand ervaring hoe lang het nog goed gaat na zo'n melding voordat alles de soep in gaat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan