foutmelding qry kruistabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

VendClasicc

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2015
Goeiemorgen!

Ik loop tegen een klein probleempje aan, misschien dat jullie een oplossing weten :D!
Ik heb een kruis tabel qry gemaakt met de kolommen datum (dd/mm/yyyy), klant nr (numeriek) en een procentueel getal.
Nu wil ik deze query koppelen / linken aan een andere tabel alleen krijg ik de volgende foutmelding:

De microsoft....... kan " klant nr" niet herkennen als geldige veldnaam of expressie.

Volgens mij zit het hem in de kruistabel qry want als ik van de kruistabel een hard waarde tabel maak, dan doet hij het wel.
Weet iemand een oplossing hiervoor :D!

Alvast bedank voor het meedenken, Gr.

Leg eerst eens uit hoe die kruistabel is opgezet; je geeft alleen velden aan, maar niet hoe je die in de kruistabel gebruikt.

allright, ik heb een qry met kolom1 periode (dd/mm/yyyy), kolom2 waarde in euro's, kolom3 identificatie (A,B of C), kolom 3 = klant nr
Vervolgens heb ik een kruistabel gemaakt die weergeeft: kolom1 periode, kolom A (met som waardes van kolom2), kolom B (met som waardes van kolom2), kolom C (met som waardes van kolom2) en dan nog een kolom met klant nr

Laatst bewerkt:
Dat is geen kruistabel.

Ik heb er even een tbl maak qry tussen gezet, dan maar een extra handeling van 2 sec. thx voor meedenken!

Ben ik toch benieuwd naar wat jij denkt dat een kruistabel is :). En als het géén kruistabel is (die heeft namelijk minstens één veld als rijkop, exact één veld als kolomkop en precies één waardeveld) wat dan wel... Ik vermoed een Totalen query waarbij je groepeert op het veld Datum. En die zou je prima moeten kunnen koppelen (de query) aan een andere tabel of query. Dus als dat niet lukt, dan is er wat anders aan de hand.
Gokje: je hebt een tabel met een datumveld ([Periode]) dat je niet vult met een datum (met =Date() )maar met een tijd (met =Now() ). En dan kun je ze inderdaad niet koppelen, omdat de gegenereerde query een datum bevat en geen tijd meer.
I.p.v. een workaround te gebruiken zoals nu, kun je beter het probleem oplossen :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan