foutmelding regsvr32.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

eggbert

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
Hoi allemaal,

Heb sinds onlangs volgend probleem,

telkens bij het opstarten springen er twee zwarte 'dos' vensters open waarin bovenaan staat c:\windows\system32\regsvr32.exe

daarbij krijg ik telkens een extra scherm waarop staat "16-bits ms dos subsysteem" : de NTVDM-CPU heeft een ongeldige instructie aangetroffen. CS:0f75 IP:012f OP:c7 fe 08 22 33

dan krijg ik de keuze om te sluiten of te negeren.

weet iemand hoe ik dit euvel kan oplossen?

ik weet niet of het er mee te maken heeft maar de laatste tijd loopt de pc ook nogal snel vast.

ik heb ondertussen norton geïnstalleerd en avast spyware om alle overtollige spyware en dergelijke te verwijderen maar niks blijkt te helpen...

graag had ik wat advies gehad, niet dat het mij te veel is om twee venstertjes weg te klikken maar wel omdat hij sinds dit opkomt meer en meer gaat vastlopen, hij kan het soms midden in het unrarren ff vastslaan en dan een minuut later zomaar terug in actie springen..

alle hulp welkom.

cheers

hoi,

dank voor de snelle reactie,

spijtig genoeg kan ik dit bestand niet installeren, krijg een foutmelding zoals op deze printscreen te zien is

Probeer dit op de host-computer:
Download, pak in zijn geheel uit, en start dial-a-fix
Vink alles aan in het Registration center, en druk op Go

Kijk of het daarna beter werkt.

Succes,

Tijs.

hoi heb zonet superantispyware doorlopen en daar heeft hij nog enkele dingen weggesmeten maar dial a fix geeft volgende fout weer:

Beter even Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow
doen.

Hierbij heb je een XP installatie-CD nodig van de juiste soort (Home of Professional), in de juiste taal, en met het juiste Servicepack erin geïntegreerd.

Via nLite kun je gemakkelijk zo'n CD maken, als je een basis installatie-cd van XP hebt van de juiste soort en taal.

Download-link voor SP2 voor XP Engels link
Download-link voor SP2 voor XP Nederlands link
Download-link voor SP3 voor XP Engels link
Download-link voor SP3 voor XP Nederlands link

Succes,

Tijs.

kheb wel al mijn originele cdrom van win xp prof gevonden en servicepack en gedownload

sorry hoor jongens

heb zonet nlite aan het werk gekregen ik ga nu verder met het testen

cheers en thanx! laat wel weten eens ik klaar ben

getver...

nu krijg ik het geinstalleerd en merk ik dat het niet wil openen.... dit is de foutmelding

Heb je een andere computer tot je beschikking?
Dan kan je daar Nlite op installeren en de service pack integreren in windows installatie en dat branden op cd.

(natuurlijk dat sfc /scannow wel op de pc met het probleem doen)

ok kheb nlite in gang gekregen door net frames opnieuw te installeren

zo!

ik heb eindelijk die sfc /scannow in gang gekregen... ik heb die laten lopen en dan vroeg hij mij tot wel 20 keer toe, telkens opnieuw, om de xp cdrom in te brengen. Maar de volharding heeft geleerd dat het probleem nu opgelost is!!

so thank you verry mutch aan iedereen die een handje geholpen heeft en zo vriendelijk was om hun tijd hier in te steken.

Merciekes cheers

Fijn dat het geholpen heeft!

Klik nog even op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag" (rechts onderaan deze webpagina).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan