Foutmelding tijdens opstarten programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister 9

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2004
Berichten
648
Hallo,

Ik heb deze week op mij nieuwe laptop windows 7 gezet. Alles ging prima.
Maar nu heb ik een encyclopedie geinstalleerd en bij het opstarten krijg ik de melding:

the application has failed to start because its side-by-side configuration is incorrect. Please see the application event log or use the command-line sxstrace.exe tool for more detail

Ik heb deze cd-rom wel op andere windows 7 machines draaien. Heeft iemand enig idee wat deze meling is en hoe ik het programma gestart krijg. Ik heb het programma al een gedeinstalleerd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat hielp niets. Ook starten in windows xp modus hielp niet.

Thanx.

Sam
 
Laatst bewerkt:
Al geprobeerd het programma te verwijderen en een keer opnieuw te installeren?
 
Om welke encyclopedie gaat het precies?

En heeft deze niet b.v. een beperkt aantal licenties?
 
Nee, werkt niet met licenties. Gewoon stand alone installeren klaar. Gebruikt internet ook niet, is gewoon een soort bibliotheek. Ook de systeemvereisten is voor windows 7.

Maar enig idee wat de melding zelf betekend?
 
Ik heb iets geprobeerd. Tijdens de installatie kan ik ook kiezen om de data niet op de harde schijf te installeren. Dan gaat ie dus bij elke zoekopdracht de data op de cd-rom opzoeken ipv op de harde schijf.
En nu werkt het wel. Het programma wordt gewoon opgestart. Alleen nu gaat het dus een stuk langzamer als ik iets wil opzoeken + ik moet altijd de cd-rom bij me hebben.
 
Gewoon doorgaan en vooral ook geen antwoord op mijn vraag blijven geven als je geholpen wilt worden.

Succes verder...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan