Foutmelding "U hebt een ongeldige waarde ingevoerd voor dit veld"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abel Visscher

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Beste,

Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, maar ik krijg een foutmelding die ik vooralsnog niet kan verhelpen. Wat doe ik verkeerd?
Als ik het formulier Ïnvullen onderdelen" open en ik klik onderaan in de form op volgende record dan krijg ik een access foutmelding. Druk ik daarna in deze foutmelding op ok, dan zie ik in de subform elke regel veranderen naar de juiste die bij de volgende record hoort. Thuis heb ik er geen last van access 2007, maar op het werk wel access 2002.
Ik moet het gebruiken op het werk en het is ook gemaakt op het werk. thuis gebruik ik het alleen voor het invullen van gegevens.

Wie kan mij helpen, volgens mij staan alle velden op tekst en hebben ze dezelfde lengte eerst 120 nu veranderd in 100 maar het helpt niet.

Groet,
Abel

Bijlagen

Hallo,

Op het werk heb ik geen versie 2002, maar versie 2003. Sorry!
Maar het neemt niet weg dat ik het probleem nog niet opgelost heb.
Iemand die de database probeerd, en naar het formulier toevoegen van onderdelen gaat en dan op de onderste navigatie knoppen klikt krijgt een foutmelding.
Daar wil ik graag van af.

Er zit zowiezo een probleem in je tabellen, omdat je geen goede relaties kunt leggen. Probeer maar eens om <Referentiële integriteit> af te dwingen tussen de tabellen [Onderdeel kompleet] en [Per onderdeel]. Dat lukt niet, omdat je in de tabel [Per onderdeel] records hebt staan die niet terugkomen in [Onderdeel kompleet]. En dat is toch wel een vereiste. Dus breng in ieder geval je tabellen in orde. Verder snap ik nog niet helemaal wat je aan het doen bent met je formulieren .....

En het probleem met de foutmelding komt door de keuzelijsten die je hebt gemaakt; je hebt die gebaseerd op de tabellen [Omschrijving per onderdeel] en [Omschrijving per onderdeel compleet], die alletwee een numeriek ID hebben. In de keuzelijsten kies je ook het ID veld. In de tabel sla je echter tekst op; die is dan uiteraard niet terug te vinden in de bijbehorende tabellen. Als je de keuzelijsten alleen baseert op de omschrijving, zodat de inhoud van het veld weer overeenkomt met de keuzelijst, dan gaat het wel goed. Beter is uiteraard om de inhoud van het veld Omschrijving in de tabel [Onderdeel kompleet] te vervangen door het ID veld uit de juiste tabellen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan