foutmelding van hotmail....?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan42

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Berichten
351
Met outlook express stuur ik een mail naar iemand's hotmailadres en krijg een melding van hotmail dat ik geblockt ben. Is er bij mij iets mis?
Onderstaand de melding:

> This message was created automatically by mail delivery software.
>
> A message that you sent could not be delivered to one or more of its
> recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:
>
> pal123@hotmail.com
> SMTP error from remote mail server after MAIL
> FROM:<panderslot@zonnet.nl> SIZE=5776:
> host mx1.hotmail.com [65.54.244.8]: 550 SC-004 Mail rejected by Windows
> Live Hotmail for policy reasons. A block has been placed against your IP
> address because we have received complaints concerning mail coming from
> that IP address. If you are not an email/network admin please contact your
> E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, we
> recommend enrolling in our Junk E-Mail Reporting Program (JMRP), a free
> program intended to help senders remove unwanted recipients from their
> e-mail list:
> http://postmaster.live.com
 
Lijkt er een beetje op dat je adres als spam-afzend-adres wordt gebruikt of iets dergelijks!
 
Hoe kom ik te weten dat dat echt het geval is? Hoe krijg ik dat eruit?
 
Omdat je je mail blijkbaar via Zonnet verstuurt, zal het wel zo zijn dat vanaf de mailserver van Zonnet veel spam verstuurd is naar Hotmail.

Nu wordt die mailserver door een hoop mensen gebruikt (Zonnet abonnees), dus wil de spam-melding helemaal niet zeggen dat jij de schuldige bent van bovengenoemde spam. De schuldige zou dus moet liggen onder de Zonnet abonnees. Theoretisch zou het probleem ook op de mailserver van Zonnet zelf kunnen liggen (bijv. dat die berichten meermalen verstuurd naar Hotmail of door spammers misbruikt kan worden voor relaying).

Helaas kun jij daar niets aan doen, vrees ik. Je zou wel Zonnet kunnen bellen of mailen en vragen of ze onderzoek willen doen naar wie/wat nu precies verantwoordelijk was voor de spam, daar actie op laten ondernemen zodat de spam stopt, en hun daarna bij Hotmail laten melden dat het spam-probleem is opgelost, zodat mail vanaf het Zonnet netwerk weer gewoon naar Hotmail e-mail accounts gestuurd kan worden.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan