foutmelding van powerpoint bij opstarten computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

paul59

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2003
Hallo,
telkens ik mijn computer opstart start ook powerpoint mee op. Dit gebeurt dan wel telkens met een foutmelding en de vraag om een rapport door te sturen. Daarna vraagt powerpoint om op te starten in veilige modus. Ik werk met Microsoft office 2003 student versie.
Ik heb reeds gekeken bij msconfig- opstarten en hier staat geen office toepassing tussen. Ook bij de instellingen in Office vind ik er niets over terug. Weet iemand hoe ik kan voorkomen dat powerpoint telkens mee opstart.

Gebruik AutoRuns
Kijk in het tabblad Everything of je daar ergens een aanroep ziet van Powerpoint en/of een aanroep van een .ppt of .pps bestand. Het 'verrekijkertje' kun je gebruiken om te zoeken, bijv. naar powerpnt.exe danwel .pps danwel .ppt

Schakel alleen uit, verwijder niets, en richt je alleen op je huidige probleem (ga dus niet zomaar wat lopen uitschakelen bedoel ik).

Succes,

Tijs.

Hallo Tijs,
ik heb zoals je hebt gevraagd autorun eens laten lopen en daarna gaan zoeken naar powerpoint.exe, .pps en .ppt er is nergens een aanroep te bespeuren. Ik blijf dan ook met mijn probleem zitten.

Start weer Autoruns, en wacht tot die klaar is met scannen. Doe dan File -> Save, en sla het .ANR bestand ergens op. Pak dat in als .zip bestand, en zet dat bij je volgende posting.

Dat kan door forum-lezers weer worden ingelezen in Autoruns, en hopelijk kan iemand daar dan een suggestie voor je vinden om van de start van Powerpoint af te komen.

Tijs.

Hallo,
ik heb autorun nogmaals laten lopen en het bestand bijgevoegd als een .rar bestand. Hopelijk kan er iemand mij helpen.

Bijlagen

Probeer even het volgende:
1. Vink ogaverify.exe uit in tabblad Scheduled Tasks (=sectie Task Scheduler in tabblad Everything). Start hierna de pc opnieuw op. Kijk of het probleem terugkomt.
2. Als 1. niet geholpen heeft, verwijder Powerpoint uit je Office installatie (laat de rest (Word etc.) gewoon staan). Start Software in Configuratiescherm, zoek naar Microsoft Office 2003, klik die aan, en kies Wijzigen. Haal de Powerpoint component hiermee uit Office. Kijk of het dan terugkomt. Komt het niet meer terug, voeg Powerpoint weer toe.

Succes,

Tijs.

:thumb:

Bedankt dank zij de 2e methode ben ik verlost van de lastige opstart van powerpoint.
:thumb::thumb::thumb:

Probeer even het volgende:
1. Vink ogaverify.exe uit in tabblad Scheduled Tasks (=sectie Task Scheduler in tabblad Everything). Start hierna de pc opnieuw op. Kijk of het probleem terugkomt.
2. Als 1. niet geholpen heeft, verwijder Powerpoint uit je Office installatie (laat de rest (Word etc.) gewoon staan). Start Software in Configuratiescherm, zoek naar Microsoft Office 2003, klik die aan, en kies Wijzigen. Haal de Powerpoint component hiermee uit Office. Kijk of het dan terugkomt. Komt het niet meer terug, voeg Powerpoint weer toe.

Succes,

Tijs.

Fijn dat het nu opgelost is. :thumb:

Graag nog even
1. Ogaverify.exe weer aanvinken in AutoRuns (als die nu nog uitgevinkt staat).
2. Klikken op "Vraag is opgelost", rechts onder deze posting (in het vakje "Status van de vraag").

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan