foutmelding van Spooler Subsystem bij openen eigenschappen printer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nieuwe poort maken is wel gelukt, op die andere manier (bestand en dan eigenschappen server). Maar als ik hem dan wil aanpassen bij de eigenschappen van de printer dan staat die hele poort er niet meer bij...

Het is wel gelukt om te printen, als ik nu wil printen (via Word) dan reageert ie de ene keer beter dan de andere keer, omdat ie dan even geen verbinding kan maken. Maar ik kan dus nog steeds niet de voorkeursinstellingen instellen.

Nieuwe poort maken is wel gelukt, op die andere manier (bestand en dan eigenschappen server). Maar als ik hem dan wil aanpassen bij de eigenschappen van de printer dan staat die hele poort er niet meer bij...

Het is wel gelukt om te printen, als ik nu wil printen (via Word) dan reageert ie de ene keer beter dan de andere keer, omdat ie dan even geen verbinding kan maken. Maar ik kan dus nog steeds niet de voorkeursinstellingen instellen.

Herstart eerst even de laptop, en kijk dan nog eens bij het Poorten tabblad. Let daarbij ook op de schuifbalk die mogelijk naar boven of naar onderen moet worden getrokken om alle poorten te zien...

Verder: Zou je eens het Poorten-tabblad willen laten zien in een schermafdruk? (Zie mijn 'handtekening' hoe die gemaakt kan worden).

Verder: Als in het tabblad Poorten het vinkje staat bij Ondersteuning in twee richting inschakelen, probeer eens wat er gebeurt als je die uitzet.

We horen het wel.

Tijs.

Nou kom ik eigenschappen weer niet in... omdat de Spooler niet actief is... terwijl dat wel zo is.... zucht

Op de laptop: Doe eens in een CMD-venster: sc query | find /i "service_name" > c:\services.txt
Tussen query en find staat een pipeline-teken (meestal shift-<knop boven de Enter toets>
Post c:\services.txt dan even hier. Misschien is er een printer-monitor programma actief die met de installatie is meegekomen en die je dan mogelijk kunt uitschakelen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
er gebeurt niets al ik dat invoer...

zo letterlijk als het er staat moet het?

Er gebeurt wel wat, maar de uitvoer wordt opgeslagen in c:\services.txt
Wel uitvoeren in een CMD-venster.
c:\services.txt posten.

Tijs.

Ok ik snap m :)
Dit komt er:

SERVICE_NAME: ALG
SERVICE_NAME: aswUpdSv
SERVICE_NAME: AudioSrv
SERVICE_NAME: avast! Antivirus
SERVICE_NAME: avast! Mail Scanner
SERVICE_NAME: avast! Web Scanner
SERVICE_NAME: BthServ
SERVICE_NAME: CryptSvc
SERVICE_NAME: DcomLaunch
SERVICE_NAME: Dhcp
SERVICE_NAME: dmserver
SERVICE_NAME: Dnscache
SERVICE_NAME: ERSvc
SERVICE_NAME: Eventlog
SERVICE_NAME: EventSystem
SERVICE_NAME: EvtEng
SERVICE_NAME: FastUserSwitchingCompatibility
SERVICE_NAME: helpsvc
SERVICE_NAME: Irmon
SERVICE_NAME: JavaQuickStarterService
SERVICE_NAME: lanmanserver
SERVICE_NAME: lanmanworkstation
SERVICE_NAME: LmHosts
SERVICE_NAME: MDM
SERVICE_NAME: Net Driver HPZ12
SERVICE_NAME: Netman
SERVICE_NAME: Nla
SERVICE_NAME: OwnershipProtocol
SERVICE_NAME: PlugPlay
SERVICE_NAME: Pml Driver HPZ12
SERVICE_NAME: PolicyAgent
SERVICE_NAME: ProtectedStorage
SERVICE_NAME: RasMan
SERVICE_NAME: RegSrvc
SERVICE_NAME: RemoteRegistry
SERVICE_NAME: RpcSs
SERVICE_NAME: S24EventMonitor
SERVICE_NAME: SamSs
SERVICE_NAME: Schedule
SERVICE_NAME: SeaPort
SERVICE_NAME: seclogon
SERVICE_NAME: SENS
SERVICE_NAME: SharedAccess
SERVICE_NAME: ShellHWDetection
SERVICE_NAME: SLService
SERVICE_NAME: Spooler
SERVICE_NAME: srservice
SERVICE_NAME: SSDPSRV
SERVICE_NAME: stisvc
SERVICE_NAME: TapiSrv
SERVICE_NAME: TermService
SERVICE_NAME: Themes
SERVICE_NAME: TrkWks
SERVICE_NAME: upnphost
SERVICE_NAME: W32Time
SERVICE_NAME: WebClient
SERVICE_NAME: winmgmt
SERVICE_NAME: wscsvc
SERVICE_NAME: wuauserv
SERVICE_NAME: WudfSvc
SERVICE_NAME: WZCSVC

Als ik ze zo doorkijk heb ik alleen onduidelijkheid over de volgende services:

SERVICE_NAME: Irmon
SERVICE_NAME: Net Driver HPZ12
SERVICE_NAME: OwnershipProtocol
SERVICE_NAME: Pml Driver HPZ12
SERVICE_NAME: RegSrvc

Hievan zijn "Net Driver HPZ12" en "Pml Driver HPZ12" van HP afkomstig, en de anderen weet ik niet, want die heb ik hier niet. Ik heb met die 2 services geen problemen, overigens.
Ik vermoed dat Irmon voor Infrarode communicatie staat bij jou, dus zal ook wel niet de reden zijn voor ellende.

Meest interesant lijken S24Eventmonitor en Seaport te zijn. Geef ons de uitvoer van (weer in commandprompt):
sc qc "S24EventMonitor"
en
sc qc "SeaPort"

Overigens kun je die weer laten afvangen, dus het wordt dan:
sc qc "S24EventMonitor" > C:\S24EventMonitor.txt
en
sc qc "SeaPort" > C:\SeaPort.txt
En dan staat de uitvoer dus in resp. C:\S24EventMonitor.txt en C:\SeaPort.txt

Komen we er zo niet uit, dan raadt ik je ten sterkste aan om de HP software te verwijderen via Software in Configuratiescherm, de pc te herstarten, de printer uit Printers en Faxapparaten te verwijderen (als die er nog staat dan), weer herstarten, en dan de printer 'handmatig' installeren zoals ik eerder heb aangegeven (dus met alles uitpakken, en dan een lokale printer toevoegen, bladeren naar de map waar de uitgepakte driver staat etc.). Natuurlijk kun je dan de stop van het maken van die lokale poort overslaan, en direct koppelen aan de eerder gemaakte lokale poort).

Tijs.

Laatst bewerkt:
[SC] GetServiceConfig SUCCESS

TYPE : 110 WIN32_OWN_PROCESS (interactive)
START_TYPE : 2 AUTO_START
ERROR_CONTROL : 1 NORMAL
BINARY_PATH_NAME : C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
LOAD_ORDER_GROUP : PNP_TDI
TAG : 0
DISPLAY_NAME : Spectrum24 Event Monitor
DEPENDENCIES : s24trans
: EvtEng
SERVICE_START_NAME : LocalSystem

[SC] GetServiceConfig SUCCESS

TYPE : 10 WIN32_OWN_PROCESS
START_TYPE : 2 AUTO_START
ERROR_CONTROL : 1 NORMAL
BINARY_PATH_NAME : "C:\Program Files\Microsoft\Search Enhancement Pack\SeaPort\SeaPort.exe"
LOAD_ORDER_GROUP :
TAG : 0
DISPLAY_NAME : SeaPort
DEPENDENCIES :
SERVICE_START_NAME : LocalSystem

Deze meldingen lijken geen enkele relatie te hebben met printen.

Staan er nog andere printers genoteerd behalve die HP printer in Printers en Faxapparaten?

Graag verder even proberen de HP printer-software te deïnstalleren etc., en dan de 'handmatige' toevoegmethode gebruiken.

Tijs.

Ja er staat nog een andere printer in, die is van mn hogeschool, als ik daar ben. Maar die heeft ook nooit voor problemen gezorgd.

Ik heb nu even geen tijd om alles opnieuw te doen, maar ik ga het nog wel een keer doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan