Foutmelding vanwege schrijfbeveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

InfectedBlood

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2005
Hallo,

Een paar weken geleden heb ik met behulp van een computerblad mijn computer sneller gemaakt. (nou ja, niet veel maar het was de bedoeling...) Sindsdien is de pc niet veel meer gebruikt.

Vorige week wilde ik mijn mp3 speler aan de computer koppelen maar toen kreeg ik de melding dat het niet mogelijk was omdat er een schrijfbeveiliging op zat. Met dezelfde mp3 ben ik naar een andere pc bij mij thuis gegaan en daar deed 'ie het wel gewoon.

Vervolgens nog m'n pendrive geprobeerd maar op deze zit bij de desbetreffende pc dus ook een schrijfbeveiling, terwijl dat niet zo is bij de andere. Het moet dus liggen aan de usb poorten van m'n pc. Ik heb ze alle 4 al geprobeerd maar overal precies hetzelfde. Hoe kan ik dit oplossen? :confused:

Alvast bedankt!
Franky AkA InfectedBlood

Hoi InfectedBlood,

Heb je het al als Administrator geprobeerd? Als dat lukt, ligt het waarschijnlijk aan je rechten. Die kan je instellen (In windows XP Professional) via Rechtsklikken->Eigenschappen->Beveiliging-tabblad.

Geplaatst door biertjuh72
Systeemherstel een optie?
Misschien... Niet als InfectedBlood ook aan de hardware heeft gezeten (processor overclocken, etc.)

Het is altijd te proberen. Dat wel...

opgelost

Ik heb in m'n familiekring nog rondgevraagd (meerdere ooms zitten in de computerbusiness) en ik kreeg van iemand een tip dat ik in mn register een nieuwe D-Waarde moest aanmaken die schrijfbeveiliging regelt. Dat wilde ik gaan doen en toen heb ik een oudere D-Waarde gevonden die als waarde 1 had. Deze zorgde er dus voor dat de schrijfbeveiliging aan stond.

Het is dus opgelost :)

InfectedBlood,

wil je ff posten wat je PRECIES gedaan hebt? Welke sleutel en waarde, etc. Dan heeft iemand anders er ook nog iets aan.

Maar natuurlijk wil ik dat doen :)

In het register ga je naar deze sleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINE\ System\ CurrentControlSet\ Control\ StorageDevicePolicies

Vervolgens kijk je of de volgende waarde er staat:

Naam: WriteProtect
Type: DWord-waarde

Als deze er nog niet staat moet je het volgende invoegen:

Naam: WriteProtect
Type: Dword-waarde
waarde 0 = schrijfbeveiliging uitgeschakeld
waarde 1 = schrijfbeveiliging ingeschakeld

Als de waarde er wel al staat moet je checken welke waarde deze heeft.

Bedankt man. ik had hetzelde probleem met verwisselbare schijven zoals mp3 spelers usb sticks en me psp. maar alles doet het nu weer :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan