• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutmelding VBA copy paste

Status
Niet open voor verdere reacties.

Judithdoek

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2021
Hallo,

Bij onderstaande code krijg ik een foutmelding, ik begrijp alleen niet waarom, kan iemand mij helpen?

Code:
Sheets("formulier test2").Range("E23:Y23").Copy
    Sheets("formulier test2").Range("E24:Y68").Paste

Het handige van een foutmelding is dat deze je in de juiste richting van de oorzaak wijst.

Op jouw andere vragen reageren zou ook wel netjes zijn.

Kan ook een stuk makkelijker:
Code:
    Sheets("formulier test2").Range("E24:Y68").Value = Sheets("formulier test2").Range("E23:Y23").Value

Of, als je toch op hetzelfde werkblad werkt:
Code:
    Range("E24:Y68").Value = Range("E23:Y23").Value

Zelfs:

Code:
Sub M_snb()
   [E24:Y68] = [E23:Y23].Value
End Sub

Leuk ter vergeljking:
Code:
Sub M_snb()
   [E23:Y23].autofill  [E23:Y68]
End Sub

Laatst bewerkt:
Bijgevoegd een voorbeeldbestand.

De cel die ik wil kopiëren bevat een formule, de formule moet in de kopie behouden worden, Als ik value gebruik dan worden het waarden, wanneer ik autofill gebruik krijg ik een foutmelding.

Weet iemand wat ik fout doe?

Bijlagen

Doe je wel iets met suggesties ?

Code:
Sub M_snb()
   [E24:Y68] = [E23:Y23].Formula
End Sub

of

Code:
Sub M_snb()
   [E23:Y23].autofill  [E23:Y68]
End Sub

Als ik de code formuleer zoals jij dat doet, moet ik dan verwijzen naar
Code:
 Sheets(.....).range[E23:Y23].autofill [E24:Y68]
, wanneer ik verwijs naar een ander blad? Of hoe ziet de code er dan uit?

Zet de code in de maocromodule van het werkblad waarop de code betrekking heeft.

Welk VBA basisboek gebruik je ?

Zet de code in de maocromodule van het werkblad waarop de code betrekking heeft.
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt? Hoe weet ik welke module betrekking heeft op welk werkblad?

Basisprincipes kan ik ook op internet leren....

Forum is inderdaad niet voor basisprincipes, excuus als ik een beetje slaperig overkom in dit onderwerp, het is bijna weekend!

Waar is een forum dan wel voor volgens jou? Ben benieuwd naar je antwoord.

Laatst bewerkt:
begin anders bv dit te lezen, zo kom je te weten dat een macro op meerdere plaatsen kan komen te staan en de gevolgen.
https://www.contextures.com/xlvba01.html

Kort door de bocht : een forum is er om, als je ergens een probleempje hebt met het lopen, je verder te helpen, niet om je te leren wandelen.

Oh wacht sorry miscommunicatie, ik lees de linkjes die jullie stuurden en ik snap nu wat je bedoelt @SNB. Ik dacht dat er misschien nog één of andere mogelijkheid was, excuus.

IK zie twee problemen,

1. De formule in C23 lijkt mij onjuist (verwijst naar alle cellen op blad2)
2. De code in Kopieren_plakken kan anders:
Code:
Sub Kopiëren_plakken()
    Sheets("Formulier").Range("E24:E26").FormulaR1C1 = Sheets("Formulier").Range("E23").FormulaR1C1
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan