• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutmelding verbergen en formule laten lopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

boomen

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2014
Berichten
275
Jojo!

Ik zit met het volgende probleem.
In het volgende bestand staan 10 proeven met alle soorten proeven.
Er hoeft in dit geval alleen Maar naar de kolom met S gekeken te worden bij iedere proef.
Bekijk bijlage Aantal proeven per soort..xlsx
Nu kun je zien bij blad 1213 en 1112 dat de percentages op het einde er niet uitkomen en hij een foutmelding laat zien.
#DEEL/0!
Dit komt omdat er soms een proef niet voorkomt in dat jaar.

Nu zou ik graag willen dat ik dat ik die foutmelding kan verbergen en de formule dan die proef niet meeneemt. Dus in de uiteindelijke gemiddelde (M31 tm M42) moet een gemiddelde komen over 9 proeven als er 1 proef totaal niet voorkomt.
Dit gaat mijn pet te boven.

Grtz
 
Werk met =ALS.FOUT(C17/$C$28;"") (als voorbeeld voor cel F17). Dan worden de foutwaarden vervangen door lege cellen
En werk met =Gemiddelde(F3;K3;K17;F17;F31;K31;P17;P3;U3;U17) (als voorbeeld voor cel M31). Dan laat Excel lege waarden automatisch buiten beschouwing bij het berekenen van het gemiddelde
 
Graag gedaan! Vergeet niet, als mijn oplossing toereikend is, de status op 'opgelost' te zetten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan