Foutmelding verbinden database

Status
Niet open voor verdere reacties.

trashvendor

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2013
Dutch CMS waarschuwing
Dutch CMS kan nog niet verbinden met je database. Controleer in het bestand connectdb.php of je de juiste database gegevens hebt opgegeven. Een van de volgende waardes zijn leeg: $hostname, $username, $password of $database.

Ik heb in MySQL Managment een database aangemaakt genaamd Miekelieft_tv daarbij een naam opgegeven miekelieft_ml en een wachtwoord. Ik heb de SQL database geimporteerd en in de connectdb.php heb ik het volgende neergezet:

/* DATABASE VERBINDINGS GEGEVENS
TOELICHTING
Vul hieronder tussen '' de database gegevens in die je van je provider hebt gekregen of zelf aangemaakt hebt
via je klantenpaneel om verbinding te maken met je database.
Hostename is meestal localhost maar kan soms (bv bij Neostrada iets anders zijn. Let op. Dit is NIET hetzelfde
als je domeinnaam ! */

$hostname = 'localhost';
$username = 'miekelieft_ml';
$password = '*******';
$database = 'miekelieft_tv';

Toch krijg ik bovenstaande foutmelding. Waar gaat het fout.

Het gaat om Dutch CMS versie 2.0

In phpmyadmin wel rechten gegeven aan gebruiker "miekelieft_ml" om te mogen verbinden met databaseserver localhost?
In phpmyadmin wel database "miekelieft_tv" opengesteld om vanaf localhost mee te verbinden?

Tijs.

Zoals ik aangeef: Ik heb in MySQL Managment een database aangemaakt genaamd Miekelieft_tv daarbij een naam opgegeven miekelieft_ml en een wachtwoord.

Ik mag er vanuit gaan dat op de database dan de gebruiker rechten heeft om te connecten.

Zoals ik aangeef: Ik heb in MySQL Managment een database aangemaakt genaamd Miekelieft_tv daarbij een naam opgegeven miekelieft_ml en een wachtwoord.

Ik mag er vanuit gaan dat op de database dan de gebruiker rechten heeft om te connecten.

Dat mag je dus niet. Check alles na wat ik je gevraagd heb.

Tijs.

Het is voor mij redelijk nieuw, snap het wel redelijk maar loop tegen een aantal dingen aan momenteel

Ik heb bij Modify User Privileges alles wat hieronder staat op YES gezet.

Select
Insert
Update
Delete
Create
Drop
Grant
Reference
Create tmp tables
Lock Tables

En als ik $hostname = 'localhost'; gebruik betekend het toch dat ik het alleen intern kan benaderen.

Ik heb de beheerdersIP mijn eigen ip adres opgegeven die je met watismijnip ziet.

Weet alleen nog niet wat ik moet invullen als ik het voor iedereen zichtbaar wil maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan