foutmelding videokaart ATI 3D RAGE LT PRO met 4 mb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snarf66

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2005
Hi, ik hoop dat iemand me kan helpen.
Ik heb een toshiba sattelite laptop S1620 CDS/20 GB.
videokaart ATI 3D RAGE LT PRO met 4 mb geheugen en draai op windows xp home edition.
CPU Type Mobile AMD K6-2+, 475 MHz (5x95)
Instructieset x86, MMX, 3DNow.
Ik heb direct x 9 geinstaleerd.

Ik weet dat de videokaart in ieder geval 8 mb moet hebben om Dungeon siege te kunnen spelen in plaats van de 4 mb die ik heb.
Maar ik kan nergens een update hier voor vinden.

Als ik het spel start krijg ik de melding:
Video initialization failure!
function failure: Create Surface-zBuffer
Direct x error code: 0x8876017c

Ik hoop dat iemand me echt kan helpen.

Frans Kuiper.

Snarf66 zei:
Ik weet dat de videokaart in ieder geval 8 mb moet hebben om Dungeon siege te kunnen spelen in plaats van de 4 mb die ik heb.
Maar ik kan nergens een update hier voor vinden.

Je kunt een videokaart niet updaten naar een zwaardere versie, je zult toch echt een nieuwe videokaart moeten aanschaffen die wel zwaar genoeg is en dus meer mb's heeft..

De tijd dat we nieuwe videokaarten, hdd's, processors etc. kunnen downloaden/updaten moet nog aanbreken :p

Tarabass zei:
Je kunt een videokaart niet updaten naar een zwaardere versie, je zult toch echt een nieuwe videokaart moeten aanschaffen die wel zwaar genoeg is en dus meer mb's heeft..

De tijd dat we nieuwe videokaarten, hdd's, processors etc. kunnen downloaden/updaten moet nog aanbreken :p

Ok,maar kan ik op mijn toshiba satelite 1620CDS/20GB ook wel een nieuwe videokaart instaleren?

Snarf66 zei:
Ok,maar kan ik op mijn toshiba satelite 1620CDS/20GB ook wel een nieuwe videokaart instaleren?

Of jij dat zelf kan kan ik niet beoordelen, maar jou plaatselijke pcboer kan dit zeker. De laptop zal uit mekaar gehaald moeten worden en bepaalde hardware in de laptop zal vervangen moeten worden voor zwaardere/nieuwere hardware..

Mits het geen onboardkaartje is, en dus vast zit op het moederbord. In dat geval zal het moederbord vervangen moeten worden met een moederbord met daarop een zwaardere videokaart. Aan de info die ik vind over jou laptop kan ik niet zeggen of dit het geval is. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan