foutmelding videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schul

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Ik heb W7 Enterprise op mijn laptop Acer Aspire 7551G opnieuw geinstalleerd. Alle update incl.SP1 zijn er op geinstalleerd.

Doch als ik een van de spelletjes onder ontspanning wil gebruiken krijg ik de onderstaan de melding.
~~~~~~~~
Het spel wordt in softwarematige rendermodus uitgevoerd.

Hardwareversnelling is uitgeschakeld of wordt niet ondersteund door het stuurprogramma van de videokaart, waardoo het spel mogelijk langzamer wordt uitgevoerd. Zorg ervoor dat het meest recente stuurprogramma van de videokaart is geinstalleerd en dat de hardware versnelling is ingeschakeld.~
~~~~~~~~~
Via computerbeheer-apparaatbeheer-beeldschermadapter heb ik Standaard-VGA-grafische adapter. Met stuurprogramma bijwerken is er geen betere.

In het diagnostische hulpprogramma voor DirectX chiptype een ATI ATOMBIOS te zijn.

Alles schijnt te werken hoe kom ik van die vermelding af?

Even naar de Acer site gaan en daarvandaan de drivers downloaden. Dus ook je chipset en videokaart drivers.

wil je precies de specificaties van je computer geven (je kunt ze bekijken met bijvoorbeeld everest)

Google?

Is niet eens nodig, want de drivers zijn gewoon bij Acer op de site te vinden.

Bedankt, ik kan dit denk ik niet gebruiken ik heb een W7 Enterprise 64 bit.
Een paar vragen:
De chipset "ATI ATOMBIOS" en videokaart drivers "Standaard-VGA-grafische adapter" zijn dat 2 verschillende drivers? Zijn deze beide op de Acer-site onder die naam te downloaden?

Ik heb er 2 gevonden op de Acer site, welke kan ik gebruiken
VGA_AMD_(Radeon HD 6650M & Radeon HD 6470M) versie 8.723.2.0000
of VGA_AMD_Stuurprogramma voor VGA versie 8.723.2.0

In het diagnostische hulpprogramma voor DirectX waar de chiptype een ATI ATOMBIOS staat ook op die dezelfde blz. dat de

Direct functies
direct draw versnelling; niet beschikbaar
Direct 3d versnelling: niet beschikbaar
Direct oppervlakte versnelling: niet beschikbaar

Misschien is dit het wel en waar kan ik ze inschakelen?

Laatst bewerkt:
•Geef geen "kale" links als antwoord, omschrijf op zijn minst wat er op de betreffende pagina te vinden is en waar precies naar gekeken dient te worden. Is de site in een andere taal dan Nederlands? Vermeld dit dan ook even.

heb de driver gevonden en ginstalleerd werkt nu als een trein.
dank voor de moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan