Foutmelding Virtual PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker59

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2003
Berichten
133
hallo allemaal,

ik heb virtual PC volledig van het netwerk van school gehaald. Gekopieerd naar de c-schijf van een werkstation op school, getest en werkt. Daarna de mappen volledig gekopieerd naar mijn ext. hdd, getest en werkt.

Ben ik op een andere locatie van mijn school, en wil ik virtual pc vanaf mijn ext. hdd starten werkt het niet. Terwijl ik de afgelopen week wel heb kunnen werken vanaf mijn ext hdd op een ander werkstation.

Ik krijg de foutmelding: The Virtual Machine Monitor driver required by Virtual PC is missing. Please reinstall Virtual PC an try again.

Maar heb hem niet geinstalleerd en draai heb rechtstreeks vanaf mijn ext hdd, net zoals ik dat deed op het andere werkstation op een andere locatie en daar werkte het perfect. Kan het zijn dat er toevallig op die pc wel iets staat geinstalleerd waardoor het wel daar draait en niet op een ander werkstation? Of bij mij thuis?

Is hier een oplossing voor? Behalve dan altijd op dat ene werkstation werken op die andere locatie..

Groetjes Gino van Lingen
 
Virtual PC moet goed geinstalleerd staan op het werkstation. Ik kan niet vinden wat de monitor driver precies is. Geen idee of het een extensie of een basis service is. Heb je remote terminal of graphics acceleration aanstaan voor de VM op je harddisk?
 
Beste Wampier

Ik weet denk ik nu al waar het fout is gegaan. Bij mijn veronderstelling dat ik Virtual PC vanaf mijn ext hdd draaide maar dat was niet het geval. Ik start VirtualPc.exe wel vanaf mijn ext hdd maar omdat het programma dus blijkbaar wel al geinstalleerd is op het ene werkstation, start die via het werkstation op en niet via mijn ext hdd. (wat ik dus wel eerst dacht).

ik ga proberen om Virtual pc nu opnieuw te installeren op het werkstation, alleen ik kan geen goede versie vinden. Via de microsoft site wil het ook niet echt lukken.

Groeten Gino
 
Er zijn ook een aantal alternatieven. Zelf gebruik ik virtualbox, omdat die naast windows ook linux, bsd en unix ondersteund.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan