Foutmelding waar ik niet uitkom....HELP?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patty1

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2005
Hallo,

Ik ben nieuw hier en hoop dat iemand me kan helpen....

Vandaag toen ik mijn pc opstartte, kreeg ik een melding.
Nl deze: bits MS-DOS Subsysteem
C://windows\system32\nhgztfj.exe
C:??windows\system32\AUTOEXE.NT
Het systeem bestand is niet geschikt voor MS-DOS en microsoft windows toepassingen.
Kies sluiten om de toepassing af te sluiten

Als ik op sluiten klikte gebeurde er helemaal niets en had ik een LEEG bureaublad en geen enkel icoontje....

Nu laat ik me niet snel uit het veld slaan, dus heb ik een en heb ik op ctrl-alt-delete gedrukt, wat wel werkte.
Via daar kon ik via via naar Systeemherstel en heb ik de pc hersteld naar een herstelpunt, zondar dat ik bestanden etc kwijt ben...
Nu werkt het dus weer, maar nu ben ik toch bang om de pc vanavond uit te doen, want ik weet niet wat de oorzaak van dit probleem is en wat ik eraan kan doen?

Ik heb sinds 2 maanden een pc met XP, en ik word zo en zo al gek van de foutmeldingen.....:(

Weet iemand wat ik met dit probleem aan moet????

welkom op helpmij!

Zelf vind ik deze makkerlijker overkomen

http://home.tiscali.nl/freddykaiser/Oplossingen.htm#C:\windows\system32\autoexec.nt

Eigenlijk is het een kwestie van alleen het bestand autoexec.nt kopieren naar de map windows\system32. Dan daarna rechtsklikken op het bestand autoexec.nt en zorgen dat het vinkje bij "alleen lezen" staat. Even de pc opnieuw opstarten, en voila! Klaar.

Dit is alleen voor deze foutmelding. Kijk eens of de pc nu weer gewoon werkt.

Laatst bewerkt:
Re: welkom op helpmij!

Geplaatst door Tanja1968
Zelf vind ik deze makkerlijker overkomen

http://home.tiscali.nl/freddykaiser/Oplossingen.htm#C:\windows\system32\autoexec.nt

Eigenlijk is het een kwestie van alleen het bestand autoexec.nt kopieren naar de map windows\system32. Dan daarna rechtsklikken op het bestand autoexec.nt en zorgen dat het vinkje bij "alleen lezen" staat. Even de pc opnieuw opstarten, en voila! Klaar.

Dit is alleen voor deze foutmelding. Kijk eens of de pc nu weer gewoon werkt.

Oke, ik heb het gevonden, maar hoe KOPIEER ik het nu naar c:\windows\system32 ???
via Kopieren naar ? of via gewoon Kopieren ?
En hoe precies....

Sorry hoor, maar wil het graag goed doen..:confused:

Als je hem gevonden hebt, dan klik je met de rechtermuisknop op dat bestand en kies je de optie "kopieren".

Daarna ga je naar c:\windows\system32 in de verkenner. In het rechterscherm klik je weer met de rechtermuisknop en kies je de optie "plakken". Nu komt het bestand in de juiste map te staan.

Daarna klik je in c:\windows\system32 WEER op het bestand autoexec.nt met de rechtermuisknop en kies je de optie "eigenschappen" . Onderaan zet je een vinkje bij "alleen lezen" .

Nu zou het goed moeten zijn na opnieuw opgestart te hebben wat betreft die foutmelding dan.

Deze melding zegt mij helemaal niets : C://windows\system32\nhgztfj.exe Deze stond ook in je foutmelding.

Laatst bewerkt:
Oke, dit heb ik gedaan en opnieuw opgestart... pc werkt, maar is wel ontzettend traag.....
(was al niet snel), is er achter te komen waardoor dit komt? want dit werkt behoorlijk op mijn zenuwen...:evil:

Verder heb ik nog een foutmelding die ik al langer krijg....:confused:

"In explorer.exe (of iexplore.exe) is een fout opgetreden en moet worden afgesloten, onze excuses voor dit ongemak"
Dan kan je kiezen : Rapport verzenden of Niet verzenden...
Wat ik ook kies, het schermpje verdwijnt, maar komt net zo hard weer terug met dezelfde melding...:evil:
Kan ik dit verhelpen???

Geplaatst door Tanja1968
Deze melding zegt mij helemaal niets : C://windows\system32\nhgztfj.exe Deze stond ook in je foutmelding.
Spyware. De naam van de executable is random, vandaar dat er niets over te vinden is. 't Is waarschijnlijk ISTbar/ISTsvc.

Patty1,

Scan je pc eens met AdAware of Spybot en neem eens eens kijkje op het ASO-forum (klik op het woordje "hier" onder mijn bericht). Daar kun je eventueel een HijackThis-log plaatsen.

Hmmm oke.... ik zal wel overkomen als iemand die nergens wat van weet (wat in dit geval met deze problemen wel klopt..), maar wat is een "HijackThis-log"??????

En kan ik eerst iets lezen over "http://www.winxptutor.com/download/iefix.zip"?? voordat ik iets download.....
Ben daar nl eeeerruuuggg voorzichtig mee...

Verder ben ik nu aan het scannen met Spybot, en heeft ie dit gevonden "iSearch" met 2 entries..
Ik heb op Repareer Probleem geklikt, en wacht nu (al een tijdje) tot ie een Restore Point heeft gemaakt.. maar duurt wel erg lang....:rolleyes:

Je kunt inderdaad nooit voorzichtig genoeg zijn:)

Hier is wat uitleg over iefix http://windowsxp.mvps.org/IEFIX.htm en hoe je het toe kan/moet passen.

Wat een hijackthis log is kan Buffy denk ik het beste uitleggen. Zij is de expert op dit gebied.

Laatst bewerkt:
Hoi,

HijackThis is een diagnostisch tooltje. Je kunt er een log mee maken en een expert kan op basis daarvan bekijken wat er mis is op je pc en hoe je dat probleem kunt oplossen.

Hier kun je lezen hoe je zo'n log met HijackThis maakt: http://www.antispywareoffensief.nl/hijackthis/handleiding.html

Dat log kun je dan plaatsen in de daarvoor bestemde sectie op het ASO (AntiSpywareOffensief) forum: http://www.antispywareoffensief.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

Je zult je even moeten registreren op ASO om het log daar te kunnen plaatsen. Daar zijn diverse deskundigen actief die je dan verder kunnen helpen.

Let op: ga zelf niets fixen met HijackThis, maar wacht rustig op het advies van een deskundige.

Oke, daar zal ik morgen naar kijken.. neem nu even pauze, zit al bijna 8 uur achter de pc geplakt:rolleyes: ..
Iedereen bedankt voor alle hulp tot nu toe:)

Heb net een Hijack LOG op het andere forum geplaatst.. Hopelijk kan iemand mij helpen...:confused:

Ik vertrouw mijn pc niet meer......

Op dat forum krijg je begeleiding bij wat je moet doen met je log en de uitkomst daarvan.

Heb je daarna nog steeds problemen, dan kun je die hier weer vermelden.:)

Komt wel goed hoor Patty. Wel even geduld hebben, want het is nogal druk op het ASO forum en je hebt een infectie te pakken waar de helper wel even wat tijd voor nodig heeft. ('t Is een hele nare.) Alsjeblieft niet zelf gaan experimenteren, gewoon even wachten tot je log wordt beantwoord.

het feit dat het een "hele nare"is stelt me niet echt gerust..:confused:
Maar ik wil er wel vanaf, dus wacht op hulp!

Ik heb ook nooit eens iets simpels... zucht!

Davilex

Hartstikke bedankt Tanja voor jouw oplossing!!! Ik kan gelukkig weer mijn administratie bijwerken.
Blijft alleen nog de melding: RCM00.dll waar ik niets mee kan. Ik hou me aanbevolen voor suggesties!

groetjes

senior

wel een kleine opmerking, als je nog eens voorhebt dat je een leeg bureaublad hebt zonder icoontjes enzo, moet je niet meteen een systeemherstel doen

via ctrl+alt+del naar taakbeheer, dan tabblad toepassingen, daar op nieuwe taak klikken, en dan "explorer" ingeven, voor het geval je dit wilt testen: ga naar taakbeheer, tabblad processen, en beeindig het proces explorer.exe :p om het daarna terug te starten via eerder vernoemde procedure

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan