Foutmelding website

Status
Niet open voor verdere reacties.

parkietenwinkel

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2011
Hallo allemaal,

Vandaag heb ik per ongeluk de DNS van mijn website gewijzigd (www.haakinformatie.nl)
Daarna heb ik alles weer teruggezet, maar nu lijkt mijn SSL certificaat ineens niet meer te werken. Ik heb het certificaat al opnieuw geinstalleerd. Hij lijkt er gewoon goed in te staan. Of zou het toch ergens in de DNS verkeerd gaan?

Dit is de melding die ik krijg:
Je verbinding is niet privé
Cybercriminelen proberen mogelijk je gegevens van haakinformatie.nl te stelen (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcardgegevens). Meer informatie
NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID

Dit staat in Chrome als ik op het slotje klik:
Algemene naam (CN) dns-redirect001.axc.nl
Organisatie (O) SomeOrganization
Organisatie-eenheid (OU) SomeOrganizationalUnit
Algemene naam (CN) dns-redirect001.axc.nl
Organisatie (O) SomeOrganization
Organisatie-eenheid (OU) SomeOrganizationalUnit
Verleend op maandag 11 juni 2018 om 16:35:46
Verloopt op dinsdag 11 juni 2019 om 16:35:46
SHA-256-vingerafdruk 66 C7 C8 55 AB 0A FE 8C 18 19 CA 34 90 B9 72 3E
8A FF 4D 03 6A BF 23 8C 9D 81 4C 33 19 DC E9 A1
SHA-1-vingerafdruk B9 7A 6C 65 EC 00 E3 6A C8 6F 7F 30 2C 55 B8 E4
1B E4 DC 7

Dit is dus niet het certificaat dat aan mijn website zou moeten hangen. Als ik in de online omgeving (Directadmin) inlog staat daar gewoon mijn nog geldige wildcard certificaat.

Iemand enig idee hoe dit is ontstaan en of dit door mij op te lossen is?
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.

Groetjes,
Lisa

cache

Die heb ik geleegd. Hij heeft heel even gewerkt en nu ligt hij er bij mij weer uit. Doet mijn website het bij jou nog steeds?

lijkt weer te werken

Aha, op mijn tablet doet hij het wel. Lijkt inderdaad toch nog ergens in de cache te hangen. Bedankt voor het checken. Ik ben zeer opgelucht :D

Hier werkt hij ook.

Gezien de hostname dns-redirect001.axc.nl heb ik een vermoeden dat dit een placeholder-site was waar Versio naar toe linkte.
Het is overigens niet de meest logische hosting.

Ik weet niet wat een place-holder site is.
Versio is niet de beste hosting nee. Ik ga mijn sites verhuizen naar siteground.

Een placeholder-site betekent dat de site verwijst naar een server waar de site nog niet op staat, en daar een melding over toont.

Bij mij heb ik.

Jouw domeinnaam is niet gekoppeld aan jouw webhosting pakket, reseller pakket of virtuele/dedicated server.

Aha, ja ik heb vandaag het IP adres in de DNS verkeerd gewijzigd. Daar is het hele gedoe mee begonnen. Dus dat klinkt wel logisch dat hij ergens verkeerd naar verwijst. Bedankt voor de toelichting.

Tis net als bij haken.... je kunt zo maar een steekje laten vallen.....:p

Haha, belangrijk is dat je de TTL altijd laag zet. En let er ook op dat je het juiste AAAA record (IPv6) ook meegeeft, en dat die op de server op de juiste plek uitkomt.
Ik heb wel eens enkele keren gezien dat ik met mijn IPv6 verbinding een site niet kon bereiken, omdat die op een placeholder-site uitkwam van de hosting, terwijl IPv4 wel goed werkte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan