Foutmelding: Windows Geen Schijf!

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefan95

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
Berichten
681
Hallo allemaal,

Ik word gek van deze melding:
Windows Geen Schijf
Exception Processing Message c0000013 Parameters 75b0bf7c 4 75b0bf7c 75b0bf7c
attachment.php


Ik weet niet hoe het komt maar ik had hem al eerder, toen heb ik mijn Hardeschijf geformatteerd en een schone installatie van Windows XP erop gezet. Eerst deed hij het even zonder maar nu krijg ik de foutmelding weer.

Ik krijg hem als ik een een handeling uitvoer zoals een programma openen of een bestand downloaden. Het is echt heel irritand.

Als ik op Annuleren klik komt de melding daarna nog 2x.
Als ik op Opnieuw klik blijft hij maar komen.
Als ik op Doorgaan klik komt hij daarna ook 2x.

Microsoft Update werkt sinds kort ook niet meer.
attachment.php



Dit is mijn systeem mocht je het nodig hebben:
Code:
Specificaties Medion AKoya P7300 D (MD 8838):

Intel Core 2 Quad Q8200 processor  met 2,33 GHz, 4 MB L2 Cache en1333 MHz FSB
4 GB DDR2 RAM werkgeheugen
1000 GB harde schijf met GreenPower Technologie
Nvidia Geforce 9600 GT videokaart met 512 MB GDDR3, HDMI-aansluiting, DirectX10 en HDCP-ondersteuning)
TV-tuner (DVB-T / DVB-S / Analoog) incl. afstandbediening (Alleen in Nederladse MD 8838)
multistandaard CD/DVD-brander met Dual Layer-ondersteuning
geïntegreerde WLAN IEEE 802.11 N-DRAFT, tot 300 Mbit/s.
eSATA-aansluiting voor externe SATA-apparaten
vele aansluitmogelijkheden
8-kanaals High Definition audio
incl. draadloos toetsenbord en muis
Windows Vista Home Premium (incl. Service Pack 1)
3 jaar garantie
Voeding: 400 watt*
Stroomverbruik onder belasting 154,6 watt, Stroomverbruik in desktop-mode 86,6 watt*
Geluid onder belasting: 31,6 dB(A) en onder desktop-mode: 1 dB(A)*

Wat ik dus gewoon wil is dat ik die foutmelding niet meer krijg en dat ik Windows Update (of Microsoft Update ;) ) weer gewoon kan gebruiken.

Wie-o-Wie helpt mij?!:confused:
Eventueel ook op messenger beschikbaar, kijk voor mijn messenger adres op mijn profiel.


Met vriendelijke groet,
Stefan Koop
 

Bijlagen

  • 8-4-2009 16-52-27.png
    8-4-2009 16-52-27.png
    54,4 KB · Weergaven: 130
  • 8-4-2009 16-57-33.png
    8-4-2009 16-57-33.png
    36,4 KB · Weergaven: 115
stefan

je heb nog een gedelte van de oude windows in je bios staan dat moet er eerst uitdan heb je kans dat de fout weg gaat
 
En hoe doe ik dat?!;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mrmusic en ik ook niet, snappen niet hoe je een Windows in je Bios kunt installeren. Een Bios-chip is maar 1MB.:confused:
 
na eventjes google doorzoeken kwam ik op deze mogelijke oplossingen:

http://www.consumingexperience.com/2007/11/windows-no-disk-exception-processing.html

volgens deze kan dit probleem aan enkele verschillende dingen liggen:

- een virus (lijkt me hier onwaarschijnlijk aangezien je pas windows opnieuw geinstalleerd hebt)
- een card reader
- een CD/DVD/Diskette Drive

in ieder geval in verband met verwijderbare media.
probeer de oplossingen die je daar vind eens en hopelijk lost er een van de oplossingen je probleem op.



je heb nog een gedelte van de oude windows in je bios staan dat moet er eerst uitdan heb je kans dat de fout weg gaat
Dit is redelijk onmogelijk omdat windows geen informatie in de bios plaatst. De bios is een chip in de pc die onderandere tijdens het opstarten van de pc (de POST) doorlopen wordt en zo de hardware componenten opstart. Nadien roept deze de bootloader op met de data van welke operating systems geinstalleerd zijn zodat deze het juiste operating system kan starten.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik nu aan het doen ben is alle Drivers opnieuw downloaden + installeren, misschien dat dat werkt. En anders even met garantie naar Medion?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat ik nu aan het doen ben is alle Drivers opnieuw downloaden + installeren, misschien dat dat werkt. En anders even met garantie naar Medion?

Ja laten we hopen dat dat werkt.

In verband met de garantie.
Ik weet niet of zoiets valt onder de Medion garantie misschien kan je dat dan best ook eens opzoeken in hoeverre dat die garantie gaat.
 
Werkt niet met de garantie, balen zeg.
Weet niemand hoe je dit probleem elders kan oplossen, ik heb wel vaker problemen gehad met mijn kaartlezer dat hij bijvoorbeeld Lock omdraaiden: Dus als ik een geheugenkaartje op Lock zette hij hem pas als unlock weergaf. Maar ik ga me daar is in verdiepen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@stefankoop,

nogmaals gebruik de "Reageer op vraag" knop ipv de "Quote" knop en alles te citeren. De topics worden tweemaal zolang. Daarbij snapt iemand gerust wel dat je op een vorig bericht reageert.
 
De link van xmanneke #8 lijkt mij een hele goeie!
Wat ik in dit geval zou doen,trek alles los behalve je opstartschijf natuurlijk,start op en sluit weer af,sluit alles weer aan(behalve de cardreader) en start weer op en 't is waarschijnlijk opgelost.
Sluit hierna evt. de cardreader weer aan!
 
Laatst bewerkt:
Ja idd dat is een vrij goede manier om te weten te komen wat het probleem zou kunnen zijn.
Zo kun je dan ook de andere drives met verwisselbare media uittrekken en telkens opnieuw booten zo weet je ook zeker dat het daar niet aan ligt
 
Heb mijn HD geformatteeerd, nu een schone installatie van XP geinstalleerd en het is weer goed!;)..
Nog bedankt, ciaou!:eek::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan